Skrevet av Emne: 1934 Ford 5 w coupe  (Lest 48263 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget J.R.

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
Sv: 1934 Ford 5 w coupe
« Svar #15 på: 16. oktober 2009, 18:25 pm »
Tok dette bildet i1993 på ei utstilling i Beverly Hills. Vi var der og stilte ut et par restaurerte Harley'er.
if you can't fix it with a hammer,you've got an electrical problem.

Utlogget jaffa

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #16 på: 16. oktober 2009, 23:41 pm »
  SOLBRENT !!!!!!!

En liten ide , tenk deg swær kjøle bagg m kvalifisert drikke . Go stol og parrasol .
  En drøss m drit bleike halv tomsette vikinger m haka nede på nederste knappe hull , ute på saltet !!!!!!!!!!
  Detta må jo bare oppleves .....
  Skulle forundre meg meget om d ikke blir arangert en felles tur.     

Er stadig innom å spionerer på coupen , den blir helt sinnsyk .

Menn d store spørsmålt er vel???? Blirn lav nok ?????   HE-HE ÅÅÅÅÅÅJADA:     

Utlogget J.R.

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #17 på: 17. oktober 2009, 00:19 am »
Ber bare om en ting. La oss slippe fulle nordmenn i plastikk-vikinghjelmer  ::)

Style folkens, style. 8)

Utlogget jaffa

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #18 på: 17. oktober 2009, 10:46 am »

Å nei da , vi trenger IKKE hjelm !!!!!!

Utlogget Annik

• Styremedlem NSRA
  • Wizard
  • **
« Svar #19 på: 17. oktober 2009, 22:26 pm »
Idag har vi begynt å tak senke bilen.

Her ser dere hvordan den ser ut inni med rørkryss(dette er blodfersk og det skal flere meter til med rør inn)
 :D

Slik ser den ut før tak senking

Utlogget Annik

• Styremedlem NSRA
  • Wizard
  • **
« Svar #20 på: 17. oktober 2009, 22:29 pm »
Cato i full gang

Og vips, taket borte

Og her er taket på igjen, litt nærmere bakken.
Syns dere det ble lavt nok? ;D

Utlogget Tor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #21 på: 17. oktober 2009, 23:11 pm »
Fin Bonneville chop, ser bra ut 8)
« Siste redigering: 17. oktober 2009, 23:13 pm av Tor »
1929 Ford Roadster & 1932 Ford Coupe

Utlogget BlownHemi

• n00b
  • *
« Svar #22 på: 19. oktober 2009, 01:10 am »
Tja, det er vel på tide å slippe katta ut av sekken, det er jo en del folk innenfor rod miljøet som allerede vet hva dette dreier seg om. Kort fortalt har Cato og jeg jobbet i det stille med dette prosjektet i over et år nå, og det er på ingen måte snakk om en "vanlig" 34 Ford 5W coup. Jeg kjøpte bilen fra USA for mange år siden med den intensjon å bygge en Bonneville-Racer, men prosjektet ble for tungt å gjennomføre alene. For at ingen skal misforstå, så snakker vi altså bokstavelig talt om en fullblods salt racer (les; DYRT og intrikat!!).
Etter å ha tusket litt rundt med tanken om å knytte en eller flere ressurspersoner til prosjektet, dukket det opp en skikkelig tungvekter i miljøet fra sidelinjen. Som alle sikkert vet bygger Cato rod på heltid, og har hatt stor suksess med sitt firma "Frame Works". På mange måter kunne det ikke bli bedre match med hensyn til valg av partner! Cato har ikke bare udiskutabel kompetanse når det gjelder bygging av bil, men han forstår også en salt racer´s "vesen". Det siste leddet i setningen høres kanskje litt sprøtt ut, men det å bygge en 34 Ford som skal opp i hastigheter rundt 300 km/t i en saltørken er noe helt annet en å bygge en "bling-bil" - du må vite hva du holder på med - du må forstå de diskursive formasjonene (de uskrevne og diffuse reglene som egentlig styrer hele showet). Jeg velger bare å kalle det forståelsen av en ørken racer´s "vesen"....
Cato og jeg har vært helt på linje med henblikk på bygging av bilen fra første stund. Vi har de samme idéene når det gjelder utvikling av konseptet, og sist men ikke minst vi har et felles mål, fokus og evne til å levere! Uten å gå i detaljer tror jeg vi trygt kan si, at noe mer ekstrem hot rod har aldri vært bygget her hjemme. Faktum er at vi har strukket regelverket og utviklingen av bilen så langt at dette trolig blir den mest ekstreme hot rod som noensinne er bygget - uansett kontinent!

Ja, kjære venner, store ord og høyt ambisjonsnivå tenker dere sikkert... Men vær da samtidig klar over at vi også er villige til å bevise våre påstander. Intensjonen er å få bilen over til Utah og Bonneville´s saltørken i 2010 å gjøre et forsøk på ny verdensrekord i klassen XF/BVGALT. Om vi greier å få bilen ferdig i tide gjenstår å se, men vi vil allikevel benytte anledningen til å be dere om å krysse av august 2010 i kalenderen. Da har dere muligheten til å være med til USA å delta på begivenheten. Jeg kan forsikre dere om at bare de måpende uttrykkene i fjesene på amerikanerne når vi triller vår Bonneville Racer ut av hengeren er verdt turen - dette blir mer ekstremt en noe annet som ruller der borte.
Stormbringer.

Ja det må  jeg si, hvor ble det av den norske beskjedenheten?   Det er godt at dere er villige til å bevise deres påstander ! Det er jo veldig enkelt å sette verdensrekorder, og ikke bare det,men dere skal samtidig bygge den mest ekstreme hot rod som noensinne er bygget - uansett kontinent!

Jeg bare lurer...var det noe mer da ?!?   Kjeften må være bortimot verdensmester allerede !

Utlogget J.R.

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #23 på: 19. oktober 2009, 17:38 pm »
ja,ja. -Det er jo betryggende at noen tar på seg håndheving av janteloven. Som nordmann skal man jo passe seg for å tro at man kan få til noe,-og man skal ihvertfall ikke snakke høyt om det.
 -Kommentaren fra'Blown hemi' er et gufs fra noe som jeg håper vi er fri for i dette miljøet.
Kanskje du kan fortelle litt om deg selv og hva du driver med istedet for å bruke ditt første innlegg her til å rakke ned på andre.

Utlogget BlownHemi

• n00b
  • *
« Svar #24 på: 19. oktober 2009, 18:12 pm »
Så min kommentar er håndheving av janteloven og å rakke ned på andre ?
Hvis folk er så store i kjeften, så får de også tåle at andre folk kommenterer deres påstander.
Det er lettere å bli verdensmester i bla bla, enn å sette verdensrekord og samtidig bygge den mest ekstreme hot rod som noensinne er bygget - uansett kontinent!

Så hvis noen finner på å gi negative kommentarer på dette forumet, så blir det sett på som håndheving av janteloven og å rakke ned på andre ?

Utlogget jaffa

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #25 på: 19. oktober 2009, 21:34 pm »

Ja d er så trist at noen av oss i d norske rod miljøet har ambisjoner, mål og drømmer
   Nå ska d vel sies at jeg er vel norges mester i å si d jeg mener om mye, og om mange .
   Men d er jo klart at noen kan så mye bedre enn Storm og Cato . ( De er jo helt på trynet ferske i gamet)
   Men gutta synes sikkert d er fint m råd og vink fra deg som kanskje har vært på saltet å kjørt fort før.
   For de trenger sikkert tips om d meste. Men som et gammelt jungel ord sier:
   Den som roper høyest har som regel bare en GRANADA M TERNINGER I GLASET.
   STORM OG CATO : DETTA BLIR BARE SÅ DRIT FETT, NOEN AV OSS HAR FORTSATT TRUA PÅ DERE.

Jaffa kid.               

Utlogget BlownHemi

• n00b
  • *
« Svar #26 på: 19. oktober 2009, 22:05 pm »

Ja d er så trist at noen av oss i d norske rod miljøet har ambisjoner, mål og drømmer
   Nå ska d vel sies at jeg er vel norges mester i å si d jeg mener om mye, og om mange .
   Men d er jo klart at noen kan så mye bedre enn Storm og Cato . ( De er jo helt på trynet ferske i gamet)
   Men gutta synes sikkert d er fint m råd og vink fra deg som kanskje har vært på saltet å kjørt fort før.
   For de trenger sikkert tips om d meste. Men som et gammelt jungel ord sier:
   Den som roper høyest har som regel bare en GRANADA M TERNINGER I GLASET.
   STORM OG CATO : DETTA BLIR BARE SÅ DRIT FETT, NOEN AV OSS HAR FORTSATT TRUA PÅ DERE.

Jaffa kid.               

Jeg har aldri sagt at jeg kan så mye bedre enn Storm og Cato. Cato er vel en av de beste i Norge når det gjelder å bygge rod, ingen tvil om det.
Og den som roper høyest her er ikke meg, men mannen som skal sette verdensrekord og samtidig bygge den mest ekstreme hot rod som noensinne er bygget - uansett kontinent!
Men jeg viste ikke at han hadde Granada m/ terninger i glaset også ??   :o

Utlogget jaffa

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #27 på: 19. oktober 2009, 22:44 pm »
 Nå var vel den granada meldinga ment for deg
HVEM DU ENN MÅTTE VÆRE.
Og joda , i klassen de ska kjøre så er detta faktisk den råeste vogna.
Hvem klasse var d du kjørte i ?

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #28 på: 20. oktober 2009, 09:18 am »
Kjære "Jaffa" og "JR" jeg hadde egentlig tenkt å kommentere "blownhemi" inlegg, men dere har allerede sagt det som trengs å sies på en utmerket måte!
Storm.

Utlogget AV8-Rider

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #29 på: 20. oktober 2009, 11:29 am »

..høykulturell debatt................det går som det pleier i forum verdenen.

i mellomtiden skal jeg benyttet tiden til å lese meg opp på Bonneville klasser. Irriterte meg litt at jeg ikke viste at XF beskrev Flathead.

Antar det finnes noen "crew-secrets", men jeg har interesse av Flathead trimming og det skulle vært morro å se hva dere bruker av deler samt har planlagt av modifikasjoner. Vår venn Flathead'en er jo født en aning asmatisk og anemisk. ;)

Finnes det noen mulighet for prekvalifisering av bil eller må man bare møte opp på plass og gamble på at alt er i boks iht regelboka ved tech inspection?

P