Skrevet av Emne: 1934 Ford 5 w coupe  (Lest 48262 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Sv: 1934 Ford 5 w coupe
« Svar #30 på: 20. oktober 2009, 12:09 pm »
Hvis folk er så store i kjeften, så får de også tåle at andre folk kommenterer deres påstander.

Så hvis noen finner på å gi negative kommentarer på dette forumet, så blir det sett på som håndheving av janteloven og å rakke ned på andre ?

Jeg var som ung "fanget" av idretten (langrenn). Vet du hva man kaller store ambisjoner for der? Bra, kaller man det kult, tøft, stå på! Og man heier frem de som presser seg.

Hva er poenget med å gi negative kommentarer på ambisjoner? Kan du forklare meg det?

Å komme med kritikk f.eks på en konkret byggeplan, eller på en bil som er ferdig bygget er noe helt annet. Det er ikke jantelov. Å kommentere negativt det faktum at noen setter seg veldig høye mål er bare smålig.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #31 på: 20. oktober 2009, 12:20 pm »
Har man først tatt det steget for å kjøre på saltsletta, så MÅ man legge lista høyt.
Kan ikke gå inn i et slikt bygg/prosjekt halvhjertet. Det koster det for mye dollar og tid til.
Stå på "gutter"!!!!!! We like it.  ;D

Thomas.

Utlogget svein

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #32 på: 20. oktober 2009, 13:09 pm »
Dette prosjektet er bare helt unikt. Dere er jammen meg tøffe som kjører igang noe slikt. Stå på Cato og Storm. Vi ønsker dere lykke til på alle måter og gleder oss til flere bilder. Ikke minst sluttresultatet!!!!!

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #33 på: 21. oktober 2009, 23:45 pm »
Ok folkens, vi begynner å nærme oss 900 visninger på denne linken - på rekordtid! Hensikten var egentlig bare å vekke dere litt opp, da slår det aldri feil med litt ambisiøse ytringer og provoserende påstander. Nå er det jo slik at det er alltid noen som går opp i dette med begge beina - gudsjelov vil jeg si. Uten dere ville det vært utrolig kjedelig å ytre noe som helst, og denne linken hadde sannsynligvis avgått med døden etter et par dager...
Til dere andre som har tro på prosjektet vil jeg rette en stor takk. Det er veldig inspirerende å se at såpass mange forstår hva det egentlig dreier seg om, og viser genuin interesse. Det er også en stor glede å se at folk i villrede også diskuterer bonnevilleprosjektet vårt på andre fora. På "Pit stop" har selveste "Satan" kastet seg inn i diskusjonen (jada, med begge beina han også - selvfølgelig) Kult!!
Men det var egentlig ikke dette jeg hadde på hjertet i kveld. Det har vært en del folk bla. AV8-Rider (ja, Satan også) som har etterlyst detaljer, og de har et godt poeng! Vi skulle svært gjerne lagt ut informasjon om hvordan, hvorfor, hva og hvilket, men av strategiske hensyn kan vi selvfølgelig ikke opplyse om "hvordan bilen er skrudd sammen". Det er ikke med dette sagt at vi ikke vil at dere skal følge utviklingen av prosjektet, så Annik kommer til å poste flere bilder etter hvert. For å avslutte med AV8-Riders spørsmål om "forhåndsgodkjenning" av bil som skal stille til start, finnes det ikke noe utover technical inspection på plassen. Saken er at du bør egentlig ha klart for deg hvordan bilen skal settes opp fra A til Å lenge før du starter å bygge. Dersom du har ambisjoner utover det å "leke" er dette på ingen måte en lett oppgave. Sjansen for å gå seg vill i et meget vanskelig tilgjengelig regelverk er stor, og en del opplysninger får du rett og slett heller ikke bare ved å "lese boka"

Storm.

Utlogget jaffa

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #34 på: 26. oktober 2009, 07:27 am »
Hei folkens.
I dag har j og frua tilbrakt litt tid på el mirage .En drøss m rå redskap, noen rå 34er .
Men d må j bare si , atte de gutta hjemme i norge som tror dem bygger rå redskap i verdens klasse ?
JADDA ,Dem er på helt riktig spor .
                                                                 jaffaogfruellermayogmann.

Utlogget Annik

• Styremedlem NSRA
  • Wizard
  • **
« Svar #35 på: 27. oktober 2009, 17:27 pm »
Bilde fra Øistein .... El Mirage okt 09

Utlogget J.R.

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #36 på: 27. oktober 2009, 20:34 pm »
Ja.-Er vel omtrent sånn den blir. Kanskje litt kjedelig fargesetting....hadde gjort seg med mer skrifter å sånn. :-\
 Men pokker...bare det å være med på noe slikt. :o  Kunne gjerne vært i svart/hvitt for min del ;D
if you can't fix it with a hammer,you've got an electrical problem.

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #37 på: 28. oktober 2009, 21:24 pm »
Joda, da begynner vi å snakke. Det er ikke mulig for meg å se hvilken klasse denne bilen kjører i, men ut fra bildene å dømme kan den stille i samme klasse som vår bil - teoretisk sett. Dette er uansett noe av det bedre jeg har sett, fint at Jaffa holder seg våken der borte. Øystein, dersom du leser dette, og har anledning; forsøk å hanke inn så mye opplysninger om bilen som mulig (ta bilder).
Jeg er imidlertid enig med J.R. - Litt kjedelig farge på en såpass heftig bil.

Storm.

Utlogget firewally

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #39 på: 29. oktober 2009, 09:10 am »
Da har jeg gravd litt i materien. 5W coupen som Jaffa tok bilde av på El mirage gjorde 118 Mph. den 25 oktober med Sam Buck som pilot. Bilen ble også kjørt på Bonneville under Speed Week i år. Dette er en vintage bil som stiller i altered med 4 cylindret motor.

Storm.

Utlogget Runner

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #40 på: 26. november 2009, 18:53 pm »
Er det no skruing?
Helgeland Rod n Custom

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #41 på: 27. november 2009, 08:29 am »
   Mye sveising...

Utlogget brennan

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #42 på: 29. november 2009, 00:28 am »
Ja,detta ser og høres fett ut!! Som Storm så klokelig gir uttrykk for,- så bør du vite hvor skapet skal stå.. FØR du begynner å bygge. Bare å ha ambisjoner om dette, forteller mye om gutta. Har hatt ambisjoner om å få besøke Bonneville i mange år, kanskje dette blir den forløsende faktoren. Håper det. Stå på guta!! Dere fortjener jo massiv omtale og sponsing..

Utlogget Annik

• Styremedlem NSRA
  • Wizard
  • **
« Svar #43 på: 03. januar 2010, 20:20 pm »
Status:

Det ser ut som om tiden løper fra oss i år, så vi satser friskt for 2011.

Påbegynt forstillings oppheng

Utlogget Annik

• Styremedlem NSRA
  • Wizard
  • **
« Svar #44 på: 23. januar 2010, 18:52 pm »
Da var Stormbringer kommet til gards og det jobbes så blodet spruter ;D
Bortsett fra da Cato måtte ut å leke Naf å hente konebil med dynamoras, bokstavelig talt :o

Legger ut bilder så får dere se status