Skrevet av Emne: Evighets-prosjektet  (Lest 94658 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Evighets-prosjektet
« på: 05. mars 2007, 20:44 pm »
Vel, får vel si litt om det som har stått i garasjen siden 98, flaut men sånn er det.
Kom over et karosseri på Lista, det var påbegynt med taksenking, dører som ikke
passet etterpå, deretter byttet ut med plastkaross. Kjøpte ei ramme med papirer
på et rod-treff utenfor Trondheim. Denne ble plombert og fraktet til en viss herremann med navn Erik Hansson. Der ble den bokset, mustang II travers, 4" kick-up bak og jag. innfestning.
Så ble det kjøpt hus (et gammelt et :'(), Prosjektet ble delvis glemt gitt.
SÅÅ fikk jeg ny giv i vår,(2006). Solgte en 68 Skylark og kjøpte en ,Hysj, orginal
31 tudor med skilter. Kjørte noen turer med den så ungene fikk "luftet" seg litt.
Deretter ble det donorbil.
Er nå snart ferdig med "prøvemonteringen", bare rattstammen med tillbehør kommer snart.
Har sveiset inn stålgulv med forsenket torpedo, breddet et par gammle bakskjermer 2" osv. Kjøpte i hastverk en alu radiator fra Griffin, om det var så lurt vet jeg ikke. Veldig mykt det vevet gitt. Må nok ha en grill forran.
Hadde håpet å få den på veien i løpet av neste år. But who knows ;)
« Siste redigering: 05. mars 2007, 20:50 pm av thomas »

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
Sv: Evighets-prosjektet
« Svar #1 på: 05. mars 2007, 20:51 pm »
 :) Hadde vært moro med bilder av evighetsprosjektet vet du. Jeg bruker å sammenligne rod bygging med det å ha hytte. Det tar lang tid å få hytta så ferdig at du kan overnatte der. (i sovepose på gulvet)Derfra og til hytta er helt ferdig tar det ofte like lang tid. Sånn er det med rodder også, fra man kan prøvekjøre første gangen og til den er ferdig tar det som oftest en evighet. ;)
Men som sagt, BILDER ;D
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #2 på: 05. mars 2007, 20:53 pm »
Vel, litt fingertrøbbel her. Skulle være bilder her nå ;)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #3 på: 05. mars 2007, 20:56 pm »
 :) Nå kom det bilder,tøft.Velkommen på forumet med bilder. Artig å se prosjekt bilder fra det ganske land. Hint til alle som ikke har lagt ut bilder ;)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget JanMain

• n00b
  • *
« Svar #4 på: 05. mars 2007, 21:53 pm »
Detta ser ut til å bli ei bra vogn. Stå på  ::)
WROOOOOOM!!
JanMain
Det finnes tre typer mennesker de som kan telle og de som ikke kan

Utlogget 4den

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
Re: Evighets-prosjektet
« Svar #5 på: 13. august 2007, 00:19 am »
Fiiin
Do it once, instead of twice.  .....ikke alltid like lett!! :-)

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #6 på: 02. september 2007, 16:56 pm »
Vel, en liten oppdatering på kjærra. For å vise at noe blir gjort ihvertfall ;).
Prøvemonteringen er over, karossen er løftet av igjen. Ramma er sandblåst på nytt og fått farge. Har så smått begynt å montere forstilling. Bakakselen er plukket i molekyler unntatt klokka.  Har bestillt overhalingssett fra Ward i England til akslingen.Kjøpte pulversprøyte fra Eastwood for leeenge siden, så allt under bilen blir pulverlakkert, fine greier dette. Slipper all den tynneren osv. ;D
Litt tidlig kanskje, men nye Salt Flat felger er på vei fra USA.
Det går ikke så fort, men litt i gangen ;)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #7 på: 02. september 2007, 20:26 pm »
Heisann og velkommen hit!
Jeg bygger også med M II forstilling og Jaguar bakaksel.
Stå på!!
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #8 på: 10. november 2007, 14:00 pm »
"Evighets-prosjekt", ja det stemmer ganske godt nå. Har ventet og ventet, ringt,
mailet osv. Bestilte overhalingskitt til jaguarakslingen 15 sept. fra Ward Engineering, har fremdeles ikke fått det :-[ :-[.
Har montert bremserør og gått å sparket småstein i mellomtiden.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #9 på: 10. november 2007, 19:24 pm »
Merkelig. Jeg har handlet og mailet med han flere ganger, Aldri noe problem.

Mailaddressen jeg bruker er info@ward-engineering.co.uk
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #10 på: 10. november 2007, 22:12 pm »
Joda, bestillingen gikk greit, men han skrev feil adresse første gangen han sendte delene. Andre gangen oppdaget jeg at pakken var levert i Nederland. Da var det visst DHL som hadde gjort noe feil. Hver gang må han ha pakken i retur før han sender den til meg. Pengene for delene var trukket fra kontoen 19 sept.
Vi får se om "vandrepakken" kommer riktig på tredje forsøk.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #11 på: 11. november 2007, 11:27 am »
Huffda. Det var da voldsomt. Håper det går bra nå da.

Jeg har kjøpt gummiforinger til å erstatte filt-tettingene som sitter ytterst på nedre bærearmsinnfesting ute på hub'ene, men de virker nesten for store. Får ikke presset de på plass. Mailet Ward og spurte om det er ulike dimensjoner på ulike hub'er (mine er ganske gamle) men han påstod at jeg hadde fått korrekt og at alle hub'er er like på dette punktet. På grunn av andre ting har jeg ikke brukt mer tid på det, men det hadde vært interessant å høre fra deg hvordan de passer på dine hub'er. Regner med at også du vil bytte ut filt-tettingene. Det er liksom modifikasjon nr 1 på Jag akslene ettersom jeg har skjønt.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #12 på: 23. november 2007, 11:48 am »
Det med gummitettningene har jeg ikke tenkt på, men det høres jo fornuftig ut.
Da hjelper det lite at jeg fremdeles ikke har fått delene fra Ward Eng. Sendte nok en mail til han på onsdag, men han gidder jo ikke å svare engang. Så nå vil jeg ha pengene mine tilbake. Bestiller heller kryssene fra Summit og resten fra Jag Spares/ Øvrebø.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #13 på: 23. november 2007, 15:37 pm »
Jag Spares/Øvrebø har sluttet.
Fikk info mail fra han om det for en tid tilbake.
Men du kan jo høre om han har noe rester på lager.

Jeg har handlet noen smådeler til Jaguar bakakselen fra Ebay engang. Husker ikke navnet på butikken, men kan finne det igjen hvis du blir i beita. Seriøs og grei butikk som svarte på mailer ihvertfall.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #14 på: 23. november 2007, 15:47 pm »
Skal ringe å høre. I verste fall er det jo et firma i sverige som driver med det samme. Bestilte overhalingssett til kaliperene der for et par år siden.

http://www.johansolman.com/

Et annet firma som jeg har deler på vei fra er i USA.

http://www.cwiinc.com/index.html