Skrevet av Emne: Evighets-prosjektet  (Lest 113629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Re: Evighets-prosjektet
« Svar #15 på: 03. desember 2007, 07:53 am »
Vel, etter å ha truet med å kanselere ordren, er delene på vei. Ser på trackingen
at de har ligget på gardemoen i helgen. :-\  Tror det skal skje mye rart før jeg bestiller deler fra Ward igjen.
Så da er det håp om å få chassiet på hjul før nyttår ;D.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #16 på: 03. desember 2007, 08:51 am »
Trist at det ble sånn med Ward, men positivt at delene er på vei.

Jeg tenker og funderer litt rundt dette med på krengingshemmer på Jaguar akselen. Har du et lurt forslag til hvor den kan festes hen på de nedre bæreamrene? Skal prøve å sette krengingshemmeren foran bakakselen med "armene" pekende bakover og festet oppå og langt uten på de nedre bæreamrene. Men så var de å finne et feste der ute...

Tenkte å lage en enkel brakett for krengingshemmeren oppå foringshlysen i bakenden av de lange momentstagene. Da vil feste skruen til momentstaget måtte ta kreftene både fra aks/brems som idag, pluss kreftene fra krengingshemmeren. Tror du det vil gå, eller vil skruen knekke? Kan selvsagt skaffe en Grade 80 skrue der...?
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #17 på: 03. desember 2007, 09:28 am »
Det med krengningshemmer har jeg spekulert litt på jeg også. Har egentlig tenkt å
prøve uten først. Hvis det ikke er noe særlig uten, tenkte jeg rett og slett å bestille ferdig kit fra CWI #CW1140. (Står ikke noen pris på dette partno., så det kan hende den koster ei arm eller to ;))
Har ikke hørt/sett noen som har montert krengningshemmer heller. Så hvis det er noen der ute som har en oppskrift på dette, så del den med oss ;D ;D

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #18 på: 03. desember 2007, 13:46 pm »
Ta en titt på dette bildet:

Fant det på en engelsk Cobra kit car side. Det viser en krengingshemmer som er justerbar på hardhet. Jeg hadde tenkt å bruke etpar Volvo krengingshemmere el. som utgangspunkt og gjøre de justerbare på samme måte. Dermed kan jeg fin-tune de etter at bilen er ferdig.

Om det vil funke vet jeg selvsagt ikke, men da har jeg ihvertfall et utgangspunkt å jobbe videre fra.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #19 på: 04. desember 2007, 00:19 am »
Den så jo sneisen ut den. Lurer på om det er noe av den samme patenten som
CWI bruker. De selger også mye til Cobra med jaguaraksling. I katalogen deres er
det bare bilde av kittet i deler. 

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #20 på: 04. desember 2007, 08:48 am »
Jeg er litt usikker på tykkelsen, men på dagligbilen, en Chevy Astro, er det ca en tommes tykk krengingshemmer foran. Dette er en framtung bil på 1900kg med høyt tyngdepunkt.
Dermed regner jeg med det blir altfor tykt på rodden. Ser mange rod butikker i USA selger universal krengingshemmere for Mustang II forstillinger som sikkert hadde passet rent fysisk på min M II forstilling. De er ofte 7/8" tykke (= 22 mm) men de er mest beregnet på de mer topptunge sene 30- og 40 talls bilene

Tenkte derfor å prøve med ca 21mm foran og 19 bak eller noe slikt. Dette er dimensjoner som er ganske vanlig på Granadaer, Volvoer osv. Relativt mykt avfjærede familiebiler men med vekt ca 100-200 kg mer enn det jeg regner med rodden vil havne på.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #21 på: 09. desember 2007, 18:33 pm »
Liten oppdatering.
Fikk omsider delene fra England, så nå er bakakselen så å si ferdig. Gjennstår bare å få heist den ned på bakkeplan, veier jo " 1 tonn". ???
Ser i hvertfall mye bedre ut nå i forhold til tidligere. ;D

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #22 på: 09. desember 2007, 22:49 pm »
Ser skikkelig bra ut den, da!

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #23 på: 16. desember 2007, 11:56 am »
Var i garasjen i går og monterte inn bakakslingen, fikk endelig chassiet på hjul igjen ;D.
Når bremseslangene framme kommer, kan jeg gjøre siste rest av bremsejobben, vil ha slangene før jeg monterer brakkettene.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #24 på: 24. desember 2007, 13:25 pm »
Skal feire jul i Trondheim i år.
Klarte å kombinere dette med å få kjøpt meg ei TH 350 kasse  i Hommelvik ;D ;D.
Så da er det bare å laste den inn i bilen før jeg kjører hjem igjen..

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #25 på: 12. januar 2008, 15:41 pm »
Nå er motor og kasse montert i chassiet igjen, dette for å måle opp mellomakslingen.
Var innom jobb i går kveld og kortet inn akslingen. Det er den korteste mellomakslingen jeg har hatt på noen bil i hvertfall, 72 cm fra kryss til kryss.
Tok å pulverlakkerte aksling og yoken til kassa. Fargen er svart. ;D
« Siste redigering: 12. januar 2008, 17:15 pm av thomas »

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #26 på: 16. februar 2008, 19:12 pm »
Har tilpasset eksosanlegg på venstre side i dag. Det ble inn i hæ******
trangt mellom hovedsylinder og automaten, men nå er ihvertfall den værste
siden tatt. Høyre side blir jo bare plankekjøring i forhold  :D.
Slenger inn et bilde eller to når hele greia er klar.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #27 på: 23. februar 2008, 14:56 pm »
Vel, nå er eksosanlegget ferdig tilpasset. Gjenstår å plukke det fra hverandre
for å sprøyte det med varmebestandig aluminiumslakk. Meningen er å ha hele anlegget i rustfritt, men får fikse det senere. Fint vinterarb. etter at jeg har fått skilt på bilen.
Det kan nok hende jeg blir nødt til å kjøpe meg ny hovedsylinder til bremsene, en med remote reservoar. Tror ikke BT blir så fornøyd med at eksosrøret ligger 2-3cm fra.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #28 på: 15. mars 2008, 19:18 pm »
Var en tur i garasjen i går kveld/natt.
Fikk luftet bremsene, montert stigtrinnsbøylene og bøylene til framskjermene. Tilpasset webben som skal være mellom ramma og splashaprons og framskjermene. Den skal limes fast i ramma, så jeg får se om jeg finner noe egnet lim.
Tenkte jeg skulle kjøre med bukkhornsmanifolder, men fikk prøve et sett med block huggers. Plutselig fikk jeg mye bedre plass mellom ramma og eksosen. Rustfrie block huggers ble bestillt, de ligger i tollen nå. Så håpet er jo at de kommer hjem FØR påsken

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #29 på: 24. mars 2008, 20:47 pm »
Halloen!
Påsken har stort sett gått med til å være i garasjen. ;D
Har fått gjort unna siste del av sveising på karosseriet. Sidene til kick-up'en i gulvet, gjennomføringen til rattstammen og laget mere plass til drivakslingene til Jag. akslingen.
Undersiden og den nye delen av torpedoveggen har blitt grunnet og lakket. Har limt på webben som er mellom ramma og allt det som er oppå.
Har limt på "gummiputer" på kick-up'en på ramma, de bakre karosserifestene blir boltet der.
Fikk med meg en del kamerater og løftet på karosseriet i ettermiddag.
Hurra!!
Ooops. Det glemte jeg. Bildet av bøylen til framskermen var ment å vise at det går greit med mustang II forstilling uten å modifisere framskjermen. Slipper å lage ei "vorte" på skjermen. Fullt mulig med tubular A-armer.
« Siste redigering: 24. mars 2008, 22:30 pm av thomas »