Skrevet av Emne: Evighets-prosjektet  (Lest 113627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 4den

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
Re: Evighets-prosjektet
« Svar #30 på: 29. mars 2008, 00:01 am »
Hei på deg!
Lenge siden sist. Ser du står på. Dette blir jo riktig bra. Her holder jeg på å overhaler 700-kassa, som kranglet litt i fjor sommer. Slikt som skjer når man kjøper brukt... Håper å være på veien til 1.mai. Hva med deg? ...ikke så langt unna du heller. Alle slike prosjekter bruker å bli ferdige til Mai måned. ...men usikkert hvilket år!!! Lykke til videre! Neste gang du er her å kjøper girkasse eller noe annet, så kan du jo stikke innom....., så kan vi ta en real bilprat!!
Do it once, instead of twice.  .....ikke alltid like lett!! :-)

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #31 på: 29. mars 2008, 08:32 am »
Joda. Er ferdig til mai, men vet ikke hvilken.
Du holder på med 700 kassa, jeg skal begynne på 350 kassa i dag.
Har foresten overhalings kit til motor'n på vei hjem også. Ligger i Tyskland for øyeblikket. Fikser det med kaffe og bilprat neste gang jeg er i Tronheim. ;D

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #32 på: 30. mars 2008, 16:48 pm »
I går ble 350-kassa plukket i biter. Deretter ble alle delene vasket i white sprite
og lagt i ultralydbadet, huset fikk noen runder i ultralyden det også. Greit med tilgang på slike ting. Huset ble tatt en runde med luftsliperen for å fjerne de værste støypeujevnhetene. Ble deretter lakket.
I dag har vi montert allt inni kassa og satt i oljepumpa. Venter nå på at shift kittet fra Summit skal komme, så vi får montert siste rest. Det går jo greit når en får hjelp av gode venner :D

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #33 på: 09. april 2008, 19:48 pm »
Vel, er litt lei av å sjekke sporingen på shift kittet. :-\
Så jeg har lempet 350-blokka inn i Blazeren, nå skal den ned på jobb for preparering. Div. vasking, sliping av grader, honing før den går i ultralyden og sprekksjekk. Sprekksjekken får jeg kansje tatt i morgen, hvis jeg gosnakker med han på den avdelingen. ;D
Bestilte overhalingssettet til Northern Autoparts, 350 performance kit med ny veiv. Er egentlig overasket over det jeg fikk for prisen, 777$ inklusive frakt + mva. (UPS air) ;)

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #34 på: 26. april 2008, 20:54 pm »
Vel, short blokka er nesten ferdig, automaten har fått installert nytt shift kit.
Tenkte jeg skulle overhale jerntoppene, men når man får kjøpt Pro Comp alu-topper til 675$, så ble valget enkelt. Nesten samme pris for å overhale de gamle som for nye i alu. Da oppnår jeg jo også å spare mange kilo.
Har nå sittet foran pc'n med nok en handleliste. Det er sant som de sier, allt som er morro er dyrt :D
I morgen skal jeg være med å stelle i stand street legal på Forus. Får håpe værgudene er med oss denne gangen.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Siste redigering: 26. april 2008, 22:53 pm av Hotrodder »
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #36 på: 26. april 2008, 23:59 pm »
Joda, det kan være at de har et blandet rykte, men en jeg kjenner har bygd mange motorer for kunder med disse toppene. Han hadde ikke noe negativt å si om dem. Jeg var selv skeptisk til disse toppene helt til jeg var i verkstedet hans. Der lå det en 5-6 sett av toppene. Fikk se på dem og må si at finishen på dem var utrolig bra kontra mye av det du ser på US made topper. Han fortalte at de er støpt på "lesten" til Edelbrock. Skulle jeg bygge en "mild" motor kunne han varmt anbefale de jeg bestillte.
Det er forøvrig de samme toppene som summit selger som sitt eget merke. Bare at der koster de ca.950 $.
Så jeg tok ihvertfall sjansen ;)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #37 på: 27. april 2008, 08:13 am »
Ok.
At Summit selger lover bra.

Kjøpte du de ferdig sammensatt, eller "bare"?
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #38 på: 27. april 2008, 21:02 pm »
Kjøpte komplette topper med 2.02 / 1.60 ventiler, fjærer,retainers, låser, studs og guide plates.
Nå har ikke mine kommet hjem til meg enda. De ble bestillt sammen med 5 andre sett topper.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #39 på: 20. mai 2008, 20:32 pm »
I dag har jeg holdt på med glassfiber for første gang, ever :(
Baksetet jeg skal ha i tudoren er fra en Nissan 200ZX, tror jeg. Der ligger bunnen på setet i "gulvet" på bilen. Så det er ikke noen stiv bunnplate på det.
Tenkte jeg skulle prøve å støpe en bunn i fiber som følger setet. Det er formstøpt for 2 personer. Har nå lagt ett lag med fiber, så får jeg prøve å støpe inn noe mere forsterkninger i morgen. Liker ikke å jobbe med dette matrialet, men må man, så må man ;)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #40 på: 22. mai 2008, 08:37 am »
Bruk for all den løsemiddelmaske når du jobber med den dritten. 3M maske for løsmidler får du på vanlige maleforretninger blant annet.
OBS! Vanlig støvmaske er værre enn ingenting.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #41 på: 22. mai 2008, 17:05 pm »
Ingen fare. Var slapp med værneutstyr for 10-15 år siden, men når en går å trår i løsemidler mye av arb.dagen, begynner man å tenke på det der. I allefall gjør jeg det.  Har sett en del resultater på løsemidler / lakkerere. Ikke bra. :(
Støypingen av fiberen foregår utendørs med maske og vinden i ryggen :D
« Siste redigering: 28. mai 2008, 16:03 pm av thomas »

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #42 på: 26. juni 2008, 14:04 pm »
Fikk ledningsnettet fra EZ- wiring i dag. Det ser jo riktig så godt ut.
Da kan jeg begynne å sortere ut de kursene som ikke skal brukes, og de som evt. må flyttes.
Noe må jeg jo klare mens jeg går hjemme og er "syk å svak og dårlig bak" ;)

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #43 på: 31. desember 2008, 15:39 pm »
Vel, etter en lang tid med oppussing av hus, er det tilbake med litt "kosearbeid".
Var i garasjen i går. Fikk tatt hull i torpedoveggen og montert bremsearmen. Tenkte at jeg skulle få låst bremsene slik at jeg fikk justert inn alle vinklene på framstillingen. MEN den gang ei, det begynte å lekke fra råden som presser på stempelet ???.
Så da blir det jeg hadde planer om tidligere satt i verk. Det er nemlig veldig trangt mellom eksosrøret og rørene som kommer ut fra hovedsylinderen. Så nå blir det bestillt hovedsylinder med eksterne reservoar og uttakene til bremserørene rett ned. 

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #44 på: 06. januar 2009, 16:37 pm »
Har justert inn vinklene på framstillingen.
0,5 grader positiv camber, 1 grad negativ caster og 2-3 mm toe inn.
Det som slo meg når jeg sto og kikket på fronten etterpå var at det så litt rart ut med positiv camber. ???
Er det noen andre der ute med must. 2 framstilling som kan dele sine erfaringer ang. vinklene?