Skrevet av Emne: Chevrolet -34 Standar 4door Hotrod prosjekt  (Lest 55072 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
Sv: Chevrolet -34 Standar 4door Hotrod prosjekt
« Svar #15 på: 16. mai 2011, 08:17 am »
Her er et forslag til forsterkning av nede bærearmsinnfesting når casterstag er sløyfet. Illustrasjonen er hentet fra samme forumet som jeg linket til høyere opp.

Jeg har gjort dette på min. Den gule trekanten følger ofte med originalt fra produsenten av kit'et.

ser bra ut dette, hjelper mye den opp i ramma :)
blir nok et slik kitt. spørst litt vilken bredde en skal kjøpe da, drop spindler har dem jo også  ;D
kommer til å kjøre luft fjering rundt om.
Ingen tingen er perfekt orginalt!

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #16 på: 16. mai 2011, 11:07 am »
Hei
Jeg har kjøpt fra Fat Man Fabrication. Importerte selv. Stage III kit'et. Se prosjekt tråden min for bilder.

Jeg valgte å ikke kjøpte et innsmalet kit for min '34 siden jeg uansett ikke kommer til å bruke originale skjermer.
Etter anbefaling fra Fat Man kjøpte jeg standard spindler, men det måtte jeg bytte senere. Den ble for høy i nesa med min dekk/felgkombinasjon og standard spindler.

Ser at Fat Man får endel pepper rundt omkring på nettet, men jeg har ingen dårlige erfaringer hverken med kommunikasjonen med de, eller med kvaliteten på kit'et. Nå har jeg selvsagt ikke kjørt med det ennå, men inntrykket rent visuelt er bra.

De jeg vi advare mot er Aurora. De selger billige hot rod / customdeler av alle slag - også forstillingskit - til veldig lave priser. Alt er made in CRC (Communistic Republic of China), kvaliteten er elendig og kundeservicen er visstnok godt under lavmål.

Jeg har kjøpt mine instrumenter fra Aurora og angrer. Har ikke montert eller testet de ennå, så det kan jo hende det blir ok, men jeg hadde aldri kjøpt disse om jeg hadde vist det jeg vet i dag.
At ting er laget i Kina er noen ganger ikke til å unngå. Men at kvaliteten i tillegg er elendig OG kundeservice likedan, gjør at jeg vanligvis skygger langt unna.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
« Svar #17 på: 24. mai 2011, 21:30 pm »
Hei
Jeg har kjøpt fra Fat Man Fabrication. Importerte selv. Stage III kit'et. Se prosjekt tråden min for bilder.

Jeg valgte å ikke kjøpte et innsmalet kit for min '34 siden jeg uansett ikke kommer til å bruke originale skjermer.
Etter anbefaling fra Fat Man kjøpte jeg standard spindler, men det måtte jeg bytte senere. Den ble for høy i nesa med min dekk/felgkombinasjon og standard spindler.

Ser at Fat Man får endel pepper rundt omkring på nettet, men jeg har ingen dårlige erfaringer hverken med kommunikasjonen med de, eller med kvaliteten på kit'et. Nå har jeg selvsagt ikke kjørt med det ennå, men inntrykket rent visuelt er bra.

De jeg vi advare mot er Aurora.

Har ikke sett noen nett side med sett fra aurora heller jeg, litt dumt for da kunne jeg sett hva man skal unngå :(

Er mye hjelp i fora tråden din hotrodder, flink til å fotografere og forklare du :)

Sliter litt med å finne riktig sett på Fat Man sin side også jeg, finner  cheva-34 standar i lista men må vel sende mail kansje for å forklare hva jeg ønsker..
tror jeg går for luftfjering og et sett uten skiver og caliptere,tannstang vil jeg også finne selv siden jeg vil ha servo så bruker jeg fra det fabrikatet motoren kommer fra med tanke på servo pumpe og lignnende. kommer settene med spindler og hjullager ?

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #18 på: 24. mai 2011, 23:21 pm »
Det enkleste er vel å bruke M2 servotannstang. Du får kjøpt reduksjonsventil for bruk av GM pumpe og M2 tannstang.  8)

Thomas.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #19 på: 25. mai 2011, 07:37 am »
Kit'ene kommer med spindler, hjullager kalipere, tannstang og alt.
Ikke servopumpe.
Det er svært lite å spare på å bruke egne standard slitedeler. Ihvertfall fra Fat Man. Jeg sjekket dette før jeg kjøpte, fordi jeg har liggende et par kalipere i god stand som passer rett på (fra Camaro). Har ikke angret på at jeg kjøpte hele settet komplett. Å lete opp "gammalt ræl" fra diverse huggere og skrotnisser rundt omkring blir ikke alltid billigere tilslutt.

I ettertid har jeg også satt på en krengingshemmer i fronten. Denne vil normalt stå foran forstillingen, fordi den krasjer med bremsekaliperne ved full rattutslag når den monteres bak. Jeg har endret litt på festene for krengingshemmeren på de nedre bærearmene, slik at jeg likevel kan montere krengingshemmeren bak forstillingen. På en bil med skjermer er ikke dette så viktig, men på min som skal kunne kjøres skjermløst, ville en krengingshemmer foran forstillingen bli veldig synlig og ikke så pen.
Har hørt at krengingshemmer sterkt er å anbefale når man kjører med luftfjæring?

Her er hjemmesiden til de du ikke skal kjøpe fra. Den er ganske bra og gir et fristende inntrykk, men tro meg: Skygg unna.
http://www.thehoffmangroup.com/autoloc/

Jeg sa litt feil om navnet: Hovednavnet er The Hoffmann Group. Aurora er bare instrumenter. Forstillingskit'ene heter Helix, og så er det mye annet søppel de også her, med egne navn på hver produktgruppe.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
« Svar #20 på: 25. mai 2011, 20:14 pm »
Det enkleste er vel å bruke M2 servotannstang. Du får kjøpt reduksjonsventil for bruk av GM pumpe og M2 tannstang.  8)

Thomas.

Joda skjønner det men den er ikke no fin å se på, har skaffa riktig tannstang med passe utv og som er til samme fabrikat som motoren min :)
Så den blir montert  ;D

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
« Svar #21 på: 25. mai 2011, 20:24 pm »
Kit'ene kommer med spindler, hjullager kalipere, tannstang og alt.
Ikke servopumpe.
Det er svært lite å spare på å bruke egne standard slitedeler..
Har hørt at krengingshemmer sterkt er å anbefale når man kjører med luftfjæring?

Her er hjemmesiden til de du ikke skal kjøpe fra. Den er ganske bra og gir et fristende inntrykk, men tro meg: Skygg unna.
http://www.thehoffmangroup.com/autoloc/

Jeg sa litt feil om navnet: Hovednavnet er The Hoffmann Group. Aurora er bare instrumenter. Forstillingskit'ene heter Helix, og så er det mye annet søppel de også her, med egne navn på hver produktgruppe.

Er nok lite å spare på skiver/klosser men har nye skiver fra BMW M3 E46 med flytende nav som skal brukes sammen med skikkelige kaliptere (røde porsche 993) så da trenger jeg ikke det i settet :(
trenger bare travers og rør bruene,drop spindler med nav,luftfjeringa og stab staget egentlig...
Men synes det er vanskelig å finne riktige deler på siden..
da blir det krusing  ::)

The Hoffmann group såg jo bra ut på nettet men hjelper lite viss det er bare skrap, bedre å gå for noe som er velprøvd :)  prisen blir sikkert ikke så forskellig uansett

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #22 på: 25. mai 2011, 20:43 pm »
har skaffa riktig tannstang med passe utv og som er til samme fabrikat som motoren min :)
Så den blir montert  ;D

Har du sjekket at den tannstangen i kombinasjon med resten av forstillingen ikke vil forårsake bumpsteer?
Dette er svært viktig. Mye viktigere enn om tannstangen er av samme merke som motor og servopumpe.

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
« Svar #23 på: 25. mai 2011, 21:10 pm »
har skaffa riktig tannstang med passe utv og som er til samme fabrikat som motoren min :)
Så den blir montert  ;D

Har du sjekket at den tannstangen i kombinasjon med resten av forstillingen ikke vil forårsake bumpsteer?
Dette er svært viktig. Mye viktigere enn om tannstangen er av samme merke som motor og servopumpe.

Så sant tannstangen er vannrett med styre staggene på spindelene skal det vere umulig å få bumpsteer tror jeg, å det skal gå greitt å få til :)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #24 på: 25. mai 2011, 23:08 pm »
Beklager, men det er ikke korrekt. Tannstangen må også ha korrekt bredde.
Skal du ha en forstilling som baserer seg på Mustang II må du for all del sjekke at tannstangen du skal bruke har samme bredde som Mustang II tannstangen.
Når jeg snakker om bredde, mener jeg bredden mellom de to leddene på tannstangen.

Anbefaler at du surfer litt på nettet om bumpsteer. Det er lettere å se hva som skjer på en animert, fremstilling av hvordan de forskjellige delene oppfører seg ift hverandre, enn å skjønne min klønete forklaring, men tro meg: det er IKKE nok at tannstaget har korrekt høyde.

Utlogget mr.mopar

• Wizard
  • mopar maniac
« Svar #25 på: 25. mai 2011, 23:24 pm »
hvis jeg ikke husker feil så skal leddet på tannstanga ligge i linje med øvre og nedre festepunkt for bærearmene.
33 plymouth delivery panter pink
"It takes a real man to drive a pink car"
71 cuda

Utlogget 34cheva.v12

• Wannabe
  • **
« Svar #26 på: 26. mai 2011, 00:43 am »
Ser den, er vel bredda mellom innfestingene til bere armene og bredda på tannstanga der den er stiv som er avgjørende for bumpsteer..
Er det noen av dere som har måla på stanga i kittet, bredda altså ?

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #27 på: 26. mai 2011, 08:09 am »
Har fått oppgitt 24,5 tommer / 62,2 cm. Kan dobbeltsjekke på mitt eget i kveld.

Hvordan planlegger du å tilpasse BMW navene til Mustang II spindler?

Utlogget kustomchry

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
    • Min side!
« Svar #28 på: 26. mai 2011, 21:33 pm »
Speedway selger vel mustang II i "løsvekt"...
Tor Ivar/ Scavengers Alta

Utlogget 48 coupe

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #29 på: 27. mai 2011, 16:40 pm »
Eller ta en tlf til Cato på Frame works 8)