Skrevet av Emne: 1937 Chevrolet Master  (Lest 160547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
1937 Chevrolet Master
« på: 26. juni 2012, 22:32 pm »
Er vel egentligt på tide jeg presenterer min kommende rod, bliver mild custom i første omgang, med muligheter for utvidelse!
Har vel altid ønsket mig en rod, men bare aldig funnet et brukbart emne, i min prisklasse.
har været å sjekket opp på et par stykker, men hadde ikke lyst å betale de summene, som folka mente var rette prisen!
er klar over at Rod er populært, og at ford er dyrt, men......!

Fant til slutt et emne på facebook, (av alle steder!) og siden han var intressert i å selge, og jeg i å kjøpe ble vi kjapt enige, både om pris og deler!

en kveld i Jannuar, (eller var det februar?) ringet mannen og spurgte etter min adresse, den fikk han, og kort tid etter kunne jeg sette mig i bilen, for at gelejde han de siste 5 kilometer hjem til mig på nakkerud. bilen blev lastet av, og mengder med ekstra deler fandt veien inn i vedskjulet og garasjen!
han rejste kjapt hjem igen, og jeg satt med denne!

dette var de bilderne selgeren sendte mig, her er et par stykker fra dagen den ankom!

jeg startet dagen etter, med demontering og katalogisering av deler!

dette er hva dere får for nå, har mange flere bilder, men blir fort litt sliten, når man skal sitte å legge så mange bilder ut!
most of my cars are "b.o.o.j.a.s."

Built out of junk and skils

Utlogget 4den

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
Sv: 1937 Chevrolet Master
« Svar #1 på: 27. juni 2012, 00:00 am »
Spennende prosjekt!!! Må vel si at det trengs en god porsjon med arbeid på denne også. ...men det er ikke ukjent for mange av rodderne!!! Lykke til videre!!!!
Do it once, instead of twice.  .....ikke alltid like lett!! :-)

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #2 på: 27. juni 2012, 22:49 pm »
Det har allerede gått en del timer med demontering og fixing av diverse småting. desværre kom jeg til å love barna mine, at jeg skulle skru deres biler ferdige, innen juli 2013! datteren har en 61 pontiac, og svigersønnen en 1970 maverick!
men men, man må holde hva man lover, så jeg sveiser fersk stål inn i mavericken, og jobber med å få ferdigstilt pontiac'en
i dag kom det deler i posten, men desværre ikke til rodden.

Planen med rodden er enkel, rustfri og kjørbar, finish kommer senere, selv om jeg har begyndt å samle deler!
et komplett skinninteriør fra en scorpio, er planlagt montert i rodden, når rusten er vekk, og motor og gir er kommet på plass!
vil gjerne ha MII forstilling, men det passet mit busjett ikke til, i stedet har jeg avtalt en bytte handel, med en kompis, hvor han får org forstiling, og jeg får en komplett commodore forstilling, et komplett 18 krets ledningsnett fandt også denne veien, i en bytte handel.
jeg har renovert en Th350C kasse, og har en 305 sbc liggende i biter, som sikkert klarer et par sesonger, innen jeg bytter til noe større!
En kompis fra min barndom, er bosatt i californien, og har allerede hjulpet mig en del med identifisering av diverse deler, og mål!

bunnen og chassiet henger sammen på tre plasser, så visse mål er nødvendige, ellers bliver bilen skeiv (og det er det liten vits i!)
så alle jobbing, starter bakfra i kofferten, og etterhvert som stålet skiftes ut, får jeg nye mål fra han!
han er i ferd med en komplett utskiftning av interiøret, så han tar målene som jeg ber om, og sender på mail! hehe

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #3 på: 27. juni 2012, 23:18 pm »
Hallais.

Mye godt arbeid framfor deg. ;D Liker innstillingen din angående finnishen senere. Det er det samme jeg har gjort. Lakkering kan vente
til en ledig vinter dukker opp. Den som er på bilen nå er fra 70-tallet.
Angående comodore-forrstilling, så bør du sjekke med B.tilsynet. Er ikke helt sikker, men mener å ha hørt at de ikke godtar forrstilling fra comodore.
Sikkert andre på forumet som sitter med mer konkret info.

Thomas.

Utlogget svein

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #4 på: 28. juni 2012, 07:20 am »
Mener bestemt at Presidenten vår Tor Audun Andreasen har Commodore forstilling på sin OldsRod! Hør med han!! Tror den går jeg! :-)'
Blir sikkert en fin Rod dette med tiden....liker modellen jeg ;-)

Svein

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #5 på: 28. juni 2012, 08:04 am »
Dette er mer enn hva jeg startet med. Men ofte blir det til at man beholder mindre enn man trodde, slik at ofte kunne man like gjerne startet med et tomt skall uansett.
Lykke til! Håper du har stor tålmodighet og utholdenhet. Det er det det vil stå på...
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #6 på: 28. juni 2012, 09:23 am »
Takker, har masser av stå på mot, har lånt teltet i vinter, så da blir det automatisk punktsveising igen (Brrrrrrrrrr!)
har et håp om at den er kjørbar for egen kraft innen vinter, men vi får nå se!
har desværre fulgt konas krav om en mere moderne bil, så nå sitter jeg med en halvdød 1987 skylark, med diverse elektriske problemer!
men hun vil ikke kjøre rod året rundt!  ??? ??? :P
har originale instrumenter til den fortsatt, men fik forspeilet en pris på 4500-6000 for konvertering til 12 volt?? (mistenker at de ikke gidder, og bare slenger ut en høy pris for at slippe!)
har og en masse deler til overs, blandt annet extra ruterammer, og en forgasser!
gleder mig til at sommeren blir litt mere stabil, så jeg kan bli ferdig med de andre, og fult og helt koncentrere mig om rodden!

Alle mine biler har hatt navn, når jeg har eiet dem, og rodden skal osse navngies, men jeg aner ikke hva hun skal hete!
Buicken fikk navnet "Ugly2" etter min første buick bar navnet "Ugly Betty" med stolthet!

Noen som har en ide?

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #7 på: 28. juni 2012, 12:54 pm »
Kan hende du kan bruke en reducer til instrumentene dine?

http://www.summitracing.com/parts/RFW-VR1/

Thomas.

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #8 på: 28. juni 2012, 22:25 pm »
Kan hende du kan bruke en reducer til instrumentene dine?

http://www.summitracing.com/parts/RFW-VR1/

Thomas.

Har tenkt på det, men vurderer litt nyere instrumenter. Men det tar jeg, når jeg kommer dertil.
Morgendagen bringer store mængder regn, så den spenderer jeg nok i teltet, og får unna en del sveise jobb på mavericken!
forhåbentlig, kan jeg spendere høsten i teltet, i samvær med rodden, vinkelsliper, fersk stål, og sveiseren!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #9 på: 28. juni 2012, 22:35 pm »
Glemte jo helt bilderne!!!

Disse er fra i våres, da jeg fjernet lakken fra fremskjermen, og fandt et par stygge sveisninger, som måtte utbedres

Dette er det originale forreste karosserifeste, som trengte til en kraftig oppgradering, ble laget i 1.2mm stål, i stedet for 1mm org

dette var alt for denne gang!

Utlogget svein

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #10 på: 29. juni 2012, 16:04 pm »
Skikkelig fabrikering her ser jeg.....mangler ikke på de kunnskapene  ;) hos deg nei  :D Godt jobbet...takk for oppdatering.....veldig fint å følge med ;)

Lykke til videre  ;)

Svein

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #11 på: 30. juni 2012, 10:51 am »
Er opdratt av mine foreldre, til å passe på mine ting, og ikke bare kaste å kjøpe nytt, fordi det er enklere.
er en ting jeg har tatt med mig videre i livet, og som ofte avspeiles i det jeg gjør med bilene mine!
så da jeg skulle velge motor og gir til rodden, var valget enkelt, bruk hva jeg har liggende!!

Så det blir en 305, kallet frankenstein, da den er sammensatt av mange forskjellige deler fra 8 motore!

Og en Th350c, da jeg gjerne vil ha Lock up, girkassen fikk jeg gratis, av en kompis, da den lå i veien for hans volvo!?

men reversen og 1 gir var utslitt, så en mindre renovering var påkrevet!

startet med en utvendig rengjøring av kassa, og demontering, deretter en innvendig rengjøring.
deretter var det nesten grei skruing, da den skulle sammen igen.

selv om jeg har gjort det noen ganger, er det greit å ha boka! jeg er ofte litt uheldig med oljefingre, eller andre grisete saker, så alle sidene i boka mi, er laminert, så det bare er å vaske rent, om jeg søler!

Å holde orden når man renoverer kasse er en veldig god ide, da det er mange småbiter, som enkelt kan bli borte.
Så ikke tøm posene eller bland delene, kan få en uventet og uønsket effekt på girkassen!  :-[ :-[

en gammel kakeboks passer fint til å legge clutchplatene i bløt i.

resten av bildene forteller egentlig resten!

kameraet tok deretter kvelden, og jeg fikk ikke tatt flere bilder den dagen.

men jeg lånte et kamera, og tok dette bildet av en ferdig kasse!

Skal lige si, at disse bildene er tatt over en tre måneders periode, og ikke helt avspeiler fremgangen, som er 90% langsommere end jeg kunne ønske!

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #12 på: 30. juni 2012, 23:53 pm »

Planen med rodden er enkel, rustfri og kjørbar, finish kommer senere, selv om jeg har begyndt å samle deler!
et komplett skinninteriør fra en scorpio, er planlagt montert i rodden, når rusten er vekk, og motor og gir er kommet på plass!
vil gjerne ha MII forstilling, men det passet mit busjett ikke til, i stedet har jeg avtalt en bytte handel, med en kompis, hvor han får org forstiling, og jeg får en komplett commodore forstilling, et komplett 18 krets ledningsnett fandt også denne veien, i en bytte handel.

Jeg kjører med Commodore forstilling og det er godkjent av tilsynet. Jeg vet om flere rodder med Opel forstilling som er godkjent. Jeg fikk kun godkjent 250 hk i min bil, men det holder. Jeg fikk forstillingen gratis, men slitedelene er såpass dyre at jeg ville satset på en MII forstilling om jeg skulle bygd min bil i dag. Planen er å bytte ut Commodore forstillingen i løpet av vinteren til fordel for en Mustang II.
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #13 på: 01. juli 2012, 09:57 am »
Jeg fikk å vite at den forstillingen, var helt lik en MII i princippet!
at den var svakrere, burde jeg egentlig ha tenkt på, da det er litt forskjell på motorstørrelsen i de forskjellige bilmodeller!

men i betraktning av prisen, kommer jeg til å gå for den likevell, og så bytte senere, når økonomien tillater det!
kommer vel heller ikke mere end 230 hk i den motoren, og den skal ikke være en racer, men en cruiser! hehe

bliver regn i dag igen, så da blir det teltet, og maverick!

I neste uke, bliver det solskinn, så da blir det Rod, og nye bilder!

Disse er vel de siste jeg har!

Desværre er det slikt den står i dag, under pressening, og venter på tørvær

Utlogget wiZZard

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #14 på: 01. juli 2012, 16:11 pm »
Hei. Jeg har også en 37 Master, omtrent i samme tilstand som din.
Har du funnet ut hvor rammenummeret sitter?
Keep on rockin' & rodding