Skrevet av Emne: 1937 Chevrolet Master  (Lest 160549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Sv: 1937 Chevrolet Master
« Svar #15 på: 01. juli 2012, 17:19 pm »
disse er så gamle, at de ikke har rammenummer, eller understelsnummer!
Normalt har de en identifikasjonsplate sittende på høyre side av torpedoveggen, men disse var enten av messing eller aluminium, og montert med skruer.
og etter 75 år mangler de ofte!!
For at jeg skal kunne bygge min om lovligt, må den igjennom en identitetskontroll, og plomberes (Bare så jeg ikke bytter ramme/chassis underveis i byggeprocessen)
da er det muligt at en BT mann/dame kommer ut til mig, og gjennomgår bilen og papirene jeg har på bilen, og deretter bliver den plombert!
Eller jeg må inn på BT med bilen!!
etter det jeg har fått å vite, kan jeg deretter skrive en offisiell søknad om ombygging, og får så, en tillatelse til å bygge om!
BT følger så bygget hele veien gjennom processen, for at sikre sig at jeg gjør som jeg selv har sagt! og til slutt må den så inn til BT for sluttkontroll, innen jeg kan ta bilen i bruk!
Rett mig om jeg har noe feil, dere! hehe
most of my cars are "b.o.o.j.a.s."

Built out of junk and skils

Utlogget wiZZard

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #16 på: 04. juli 2012, 16:20 pm »
Denne id-tag'en mangler på min. Men jeg har vært i kontakt med en tidligere eier, og
han mente bestemt at han fant ett rammenummer oppå rammevangen når han løftet av
karosseriet. Nu har ikke jeg løftet av karosseriet ennu, så jeg var bare nyskjerrig på
om du kanskje hadde kommet over ett rammenummer på din bil.

Trond
Keep on rockin' & rodding

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #17 på: 09. juli 2012, 17:36 pm »
næhh, har ikke kommet så langt at jeg skal løfte karosseriet av endda!!
Men jeg vet om en kar i polen som lager "nye" tags til bilen, med de originale GM sifferstans!
koster ikke mere end et par hundrede kroner!
men om BT godtar en "ny" tag, er en helt annen sak!

Har jobbet litegranne på rodden i dag, fjernet overflaterusten på nesen, og lagt på zinkprimer!

Litt bilder!

kom til skade med fingeren på lørdagen, og måtte ha den limt, men problemet er at jeg ikke får lov å bøye fingeren!
Så jeg brukte Redneck metoden!

Her er bilder etter jeg har lagt på primeren, er hverken rettet eller sparklet eller gjort noe som helst for finishen, er kun for at forhindre rust!

skal se hva jeg kan få gjort med fremskjermen i morgen, den er nemlig også i blankstål!!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #18 på: 12. juli 2012, 13:05 pm »
Typisk, hver gang jeg lakkerer noe, har et par insekter besluttet sig for å begå selvmord!
Denne gangen innvendigt i skjermen (var vel lei av å splatte på frontruta, så den ville prøve noe nytt!!)

Man ser tydeligt den bulken, andre har rettet engang for mange år siden!

Skal ikke være strøkent, men brukendes!!
« Siste redigering: 12. juli 2012, 13:07 pm av Pappa Wolf »

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #19 på: 13. juli 2012, 19:11 pm »
Grunnet skjermen i dag, og sjekket litt på koffertgulvet, men kom ikke så langt, da det fortsatt regner! (som vanligt)

Vått ute, og intet tørvær før i morgen, betyder at jeg måtte treffe et kjapt valg i dag, så det blir til at jeg renoverer det originale instrument panelet i stedet for å kjøpe nytt, monterer en 12-6v omformere på tankmåleren og sjekke finne ut av om "amp" metret klarer et moderne batteri og dynamo!

Opdaget at driten var fylt opp med gammelt fett, som nektet å bevege på sig. så det var frem med teflon sprayen, og demontere!
etter en time, funket spedometret igen!! kunne ihvertfall snurre uten tvang! hehe

hadde glemt hva kilometrene stod på, så jeg nulstillet kilometertelleren!

skal finne på litt farger til instrumentpanelet! er litegranne kjedeligt med brunt, på brunt!!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #20 på: 16. juli 2012, 19:07 pm »
Så er der litt flere bilder, fra dagens økt!

Tok jo ikke lang tid, før jeg hadde hatt endda et uheld, denne gangen med en vinkelsliper!
mangler litt hud på fingeren!

Ellers har det gått glimrende i dag, blir noen timer med tilpassing av bakskjerme, da det er nesten umuligt å finne bakskjermer til en slik, som er hele!
Har 4 stk, som er gjennomhullete!

hadde en liten hjelper i mitt improvisoriske telt!!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #21 på: 19. juli 2012, 08:59 am »
Kan si at dagene med sol/tørvær er få, og når de endelig er her, er det bare å stå på!
Noe som desværre tar litt på kroppen, har hatt en to ukers periode med problemer!
Først var det pekefingeren på høyre hand, deretter den venstre, og for to dager siden var det ryggen, som sa stopp, da jeg prøvde å få ferdig sierraen til en kompis!
Ikke at det stopper mig, jeg setter bare farten ned! hehehe

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #22 på: 19. juli 2012, 13:37 pm »
Er ikke noe å si på innsatsen ihvertfall!
Håper du kommer i mål etterhvert. Jeg har nå brukt over 10 år på min.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #23 på: 21. juli 2012, 20:58 pm »
Har nå endelig påbegyndt å bygge dørstokk, og gulv, takket være en handfuld mål fra en kompis, deretter en liten jakt på nettet, og oldchevymanuals dukket opp, med korrekte mål og lengder, og alt er originalt
Heldigvis fulgte det med nye kanaler, så det slipper jeg å lage, men alt annet lages for hand!
Kom ikke specielt langt i dag, da jeanett og kenneth dukket opp, og jeg måtte springe litt til og fra, etterhvert som de spurgte etter mig!

Kenneth kommer sikkert til å opdatere tråden sin snart, og Jeanett gjør sikkert det samme, men først om et par uker!

Jeg har tatt litt bilder av fremgangen i dag, men kommer sikkert til å ta flere i morgen.
Der er treff på røssholmstranda, men om jeg i det hele tatt kommer av gårde avhenger av været i morgen! hehehe

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #24 på: 22. juli 2012, 15:17 pm »
Dagen ble litt kortere, end jeg hadde håpet på, men været setter ofte en stopper for selv de beste planer! hehe

Fikk punktet på en stribe kanal til.

letteste måte å sjekke pasformen på, er å montere døra!

litt mere tilpassing her, og det blir bra!

Hmm, noe er feil her, men jeg var ikke sikker på hva det var!

måtte også ta noen bilder innefra bilen!!

Naboen fikk besøk av denne, skulle ønske jeg hadde vert litt tettere på, så kunne bildene ha vært bedre!!

Aner ikke hvem det er, men den er tøff som få!
Og det er første gang min sønn har bannet, uten å få kjeft for det!!
"Fuck, den er tøff!" sa han og jeg kunne kun gi han rett! hahahahaha

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #25 på: 31. juli 2012, 10:20 am »
har hatt et par uker uten nett, så det er skjet en del på tomten. Biler er blitt flyttet rundt, og stål er kommet på plass!

Mavericken til svigersønnen, nermer sig et ferdigt gulv, Datterens Pontiac nermer sig langsomt det punktet, hvor deler skal settes tilbake på bilen igen!

Masteren, har fået mere nytt stål, og begynner å se nesten rett ut igjen!!

Mine yndlings verktøyer, platesaksen var en gave fra min avdøde stefar, og er fra 1953. Ambolten er 15 cm jernbaneskinne, kulehammeren er hjemmelaget! Alt dette er verktøyer som blir brukt dagligt (nesten) og holder til mere juling, end noe nytt verktøy jeg nogensinde har kjøpt!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #26 på: 31. juli 2012, 19:22 pm »
Litt mere platearbeide i dag!

vinkelsliper og stålbårste = AU

Liker ikke batterikassen under gulvet, så den blir eliminert!!

Tenkte jeg skulle få brukt stålbørsten på gulvet, så jeg kan få et bedre bilde av hva som skal skiftes, innen bilen skal på rotisserie!

Dette var dagens jobb!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #27 på: 01. august 2012, 18:38 pm »
Dagens jobb, ble ikke nær så mye, som jeg hadde håpet på, men fikk likevel en del fra hånden!

Måtte lige bytte hjul på sikkemaskinen.

Selv de best lagte planer går noen gange skeis, denne gangen var det jeg, som glemte den gyldne regel, med å måle tre ganger før man kapper!
så der blir litt extra sveisejobb når været tillater det igen!

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #28 på: 15. august 2012, 18:51 pm »
Er sket en del, siden jeg sist opdaterte. Mange timer i herligt solskinn (jo, er ganske rød på noen plasser! hehe)
mere kapping, tilpassing, kapping, tilpasing, punktsveising, demontering, kaste driten av H...... til, og starte forfra.
og til slutt i dag, litt zinkprimer på.

men først takk til en kompis for denne ideen!

Å kappe enden på luftmeislen, og bruke den til å lage buene på enden, var en god ide!
jeg kommer til å utvide den ideen! hehe

men ellers ser bilen slik ut nå!

Der hvor det ikke er primer, er der hvor nytt stål må inn!

Utlogget Hansa1100

• n00b
  • *
« Svar #29 på: 18. august 2012, 10:24 am »
Hei, bare kort info om plombering og id-kontroll. På min bil kom to karer fra trafikkstasjonen på besøk og sjekket at både ramme og karosseri var originalt og at begge hadde nummer. De hadde det, men hvis det ikke hadde vært nummer på ramma hadde de stanset det inn mens de var der. Nummeret sitter oppå høyre rammevange foran.

Deretter løsnet de tag-en fra brannveggen og stanset inn nummeret i karosseriet på samme sted. Tag-en ba de meg oppdatere på et trygt sted til visning og godkjenning, da skulle tag-en på plass igjen over nummeret de stanset inn.

Etter dette kunne jeg søke om ombygging, noe som gikk greit. Jeg har en uvanlig bil og søkte om uvanlige deler, men dette gikk ok med noen forbehold om ikke å endre for mye av original rammeform. Ellers har de en del standard betingelser, om hk pr kilo, felger- og dekkstørrelse etc.