Skrevet av Emne: '31 Coupe  (Lest 16345 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
'31 Coupe
« på: 10. desember 2012, 23:19 pm »
Etter at tudoren ble ferdig, er tiden kommet for å starte på noe nytt. Har akkurat kjøpt meg en '31 coupe i California. Blir lastet inn i kontainer hos California Shipping i disse dager, og kommer til Olso på nyåret en gang.
Planen for denne er å få den registrert på Norske skilter, og deretter ha den orginal neste sommer. Deretter blir det å bygge et stabilt chassis som tåler det som kommer mellom skinnene. Bilen skal ikke taksenkes, skjermer skal fjernes, (kun visnings skjermer) men ha en "grei" kickup med en 9" Ford og en 5" droppa I-beam foran. Det blir 3 pedaler, og muligheter for at den får kunstig åndedrett. Kan tenke meg tidlig '60-talls dragrace stil. Satser på at det ikke tar like lang tid som den andre..(10 år)..
Ting tar alltid litt lenger tid enn først tenkt...

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Sv: '31 Coupe
« Svar #1 på: 12. desember 2012, 00:18 am »
Høres spennende ut. ;D
Ang. kickupen, får man det godkjent lengre da? Trodde det var fy-fy fra BT sin side. >:(

Thomas.

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #2 på: 12. desember 2012, 10:01 am »
Nå er det noe år siden tudoren kom på veien (07), så det skulle vel ikke overaske om det er kommet "nye" ting i veien for å få den i riktig høyde over bakken. Er der noen som har negativ erfaring med kickup hos BT de siste årene ? Kommer til å sende inn en søknad med det som et av punktene, så må jeg ta diskusjonen når den kommer. På tudoren, hadde jeg det ikke med i søknaden, men gjorde det. Sa så i fra til vedkommende BT kar, og han svarte at det var ok, da det måtte til for å få riktig kjørehøyde. Ingen flere kommentarer om det.. Men det blir vel kanskje flere punkter i søknaden som jeg må (bort)forklare nærmere.. Skal ikke sende noen søknad før bilen har Norske skilt som org. bil.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #3 på: 12. desember 2012, 10:22 am »
Vet at BT Rogaland sier blankt NEI til å kappe i rammen.
Tudoren min ble også godkjent med Z i bakrammen, men det er mange år siden.

Thomas.

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #4 på: 19. november 2013, 15:12 pm »
Da er bilen kommet hjem, og blitt delt opp i sine såm partikkler. Bilen ble vist BT i Arendal, med tanke på ID kontroll og jeg vurderte om jeg skulle sette den I stand som originalbil før jeg bygget om. Etter dialog med BT, så ble det avklart at det ikke hadde noen betydening for dem om jeg gikk direkte til ombygging. Dermed ble det gjort... Søknad om ombygging med de endringer som var ønskelige, ble gjort same kveld. Tilbakemeldingene fra BT og Sfoor, var nesten som jeg ønsket. Totalen ble at jeg kunne bygge kickup, bytte motor/gir, 4" droppet I-beam, med hearpins, 4-link bak/9" Currie, kryss etc, ble godkjent så langt. 3" hearcut ville de ikke gå med på , da totalen ble visst i meste laget som ombygd.. Det kan jeg leve med.  Ramma star I dag I jiggen hjemme der den blir boxet, og får nye traverser kickup og kryss. Kickup har jeg tatt fra et par '32 rammeskinner jeg hadde liggende. da blir det "riktige" kurver på det. Håper at BT kan komme I garasjen på nyåret for en sjekk, så om der er uenigheter, at veien ikke blir så lang tilbake. Bilder kommer..
« Siste redigering: 19. november 2013, 15:16 pm av Halvor »

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #5 på: 19. november 2013, 21:18 pm »
Grattis Halvor.
Det som er så "dumt" er forskjellsbehandlingen fra region til region ang. tolkning av regelverket. Vet du om det var bruken av bakparten på 32-ramma som gjorde at de godtok kickupen, eller kunne du konstruere den selv?

Thomas.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #6 på: 19. november 2013, 21:24 pm »
Dette blir spennende å følge fremover. Hold oss oppdatert. 8)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #7 på: 14. februar 2014, 20:11 pm »
Litt oppdatering. Når det gjelder kickup, så var det ikke nevnt i søknad om hvor mye jeg kickup jeg ønsket, eller om jeg skulle bruke bakparten av '32 ramma. Jeg brukte den for å få en renere kurve i det, og ikke den rent kantete kickup som er mest vanlig. Ramma er nå 95% ferdig sveiset, forstilling med I-beam og hearpins, motor og girfester er på plass, og bakaksel er hengt opp I 4-link med panhad stag. Den er ferdig bokset, men den skal ut av jiggen snart, og da skal det sveises ferdig noen sveiser under. Skal også bruke den resterende delen av ramma som "deksel" på sidene, fra bakaksel til rett foran torpedovegg. Har gått noen runder på hvordan det kunne gjøres for at det skal bli utseende som '32 ramme. Hadde en prat med Terje Fjellhaug på Ekeberg I fjor høst der vi diskuterte dette. Jeg kjøpte forslaget om å bruke rammeskinnene som "deksel2 som kan skrues utenpå originale rammen. Har ikke kommet I gang med dette enda.
                 Når det gjelder BT, så har jeg purret på et par ganger om de kan komme for å ta en sjekk før jeg tar den ut av jiggen, men der er ikke svar på mail. Får ta noen tlf'er til de for å høre før jeg tar ramma ut av jiggen. Det stod faktisk I svaret på søknaden min, at BT lokalt måtte følge opp byggingen... Har tatt en del bilder underveis, men de er ikke tilgjengelige her jeg er (på jobb I Nordsjøen). Skal prøve å få oppdatert med litt bilder når jeg kommer hjem.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #8 på: 14. februar 2014, 22:00 pm »
Grattis med motivasjon til å gå på en bil til!
Jeg for min del har mer enn nok med min første...
 ;)
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #9 på: 16. februar 2014, 14:02 pm »
Litt oppdatering. Når det gjelder kickup, så var det ikke nevnt i søknad om hvor mye jeg kickup jeg ønsket, eller om jeg skulle bruke bakparten av '32 ramma. Jeg brukte den for å få en renere kurve i det, og ikke den rent kantete kickup som er mest vanlig. Ramma er nå 95% ferdig sveiset, forstilling med I-beam og hearpins, motor og girfester er på plass, og bakaksel er hengt opp I 4-link med panhad stag. Den er ferdig bokset, men den skal ut av jiggen snart, og da skal det sveises ferdig noen sveiser under. Skal også bruke den resterende delen av ramma som "deksel" på sidene, fra bakaksel til rett foran torpedovegg. Har gått noen runder på hvordan det kunne gjøres for at det skal bli utseende som '32 ramme. Hadde en prat med Terje Fjellhaug på Ekeberg I fjor høst der vi diskuterte dette. Jeg kjøpte forslaget om å bruke rammeskinnene som "deksel2 som kan skrues utenpå originale rammen. Har ikke kommet I gang med dette enda.
                 Når det gjelder BT, så har jeg purret på et par ganger om de kan komme for å ta en sjekk før jeg tar den ut av jiggen, men der er ikke svar på mail. Får ta noen tlf'er til de for å høre før jeg tar ramma ut av jiggen. Det stod faktisk I svaret på søknaden min, at BT lokalt måtte følge opp byggingen... Har tatt en del bilder underveis, men de er ikke tilgjengelige her jeg er (på jobb I Nordsjøen). Skal prøve å få oppdatert med litt bilder når jeg kommer hjem.

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #10 på: 16. februar 2014, 14:06 pm »
Flere bilder

Utlogget Halvor

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #11 på: 16. februar 2014, 15:46 pm »
Litt til..

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #12 på: 16. februar 2014, 17:14 pm »
Fy flate, jeg kjenner bare et snev av misunnelse  :-X Flotte bilder, hold oss oppdatert videre også.
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #13 på: 16. februar 2014, 20:48 pm »
Ser skikkelig godt ut. Hold bildestrømmen gående.  ;D ;D

Thomas.

Utlogget bajas

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #14 på: 04. september 2014, 20:35 pm »
Godt du fikk godkjent med kickup da. Det var di vrange på når jeg spurte!!!! men nå hadde jeg ikke sånn fin kurve du har da, så kan være det, men ellers er di greie på BT i Arendal. Hvem har du som kontakt person der??
 Greit siden jeg skal i gang nå, bare få tak i motor osv så kan jeg å søke der. Snakket di noe om bakkeklaring??
Wrenches in dah house :)