Skrevet av Emne: -35 Nash Lafayette... Forvandlingen kan begynne 8)  (Lest 75744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
-35 Nash Lafayette... Forvandlingen kan begynne 8)
« på: 09. januar 2014, 12:54 pm »
Hei folkens. Tråden jeg opprettet i disse juletider forsvant i det store dragsuget så jeg prøver på nytt.
Jeg er:
Nybakt NSRA medlem, Trond Eilertsen, opprinnelig fra Mo i Rana men nå bosatt i Halden. Har Kone og 6 barn  ;D

22 desember gikk jeg/ vi til anskaffelse av en 35 mod. Nash Lafayette.
Orginal bil som er fedig oppsveiset  ::) Ønske og visjonen er riktig street rod med noe mer pudder under huven.
Nash kom aldri så langt att di fikk produsert noen V8 så når man skal ha en V-blokk så må man gå til konkurentene   :o
Jeg er litt anti-GM så jeg har lyst til å bygge med 351C eller 351W fra Ford..... men i den annledning ønsker jeg å høre fra dere både + og - angående di forskjellige motor valg og eventuelt hvorfor jeg skulle gå for ett eller annet fra GM  ???
Kjører dette spørsmålet nå i første omgang da det ikke er innkjøpt motor og gir ennå.
Hotrodder gikk for manuell kasse i sin -34 Roadster og det er tanken her i huset også.

For å få den luckˋen jeg er ute etter kommer jeg til å gå for air-springs :P
Disse skal da om mulig monteres på en Jaguar bak akslig..... noen synspunter?
Dette er mitt første bygg så jeg har liiiiite kjøtt på beina når det gjelder denne type bygg/ rodding så er veldig interesert i konstruktiv kritikk.... både positivt & neggativt  8) Så kjør på!!

I dag 9 jan 14 har jeg hatt besøk av gutta fra SFOOR på riseløkka som har blombert ramme & chassie, så nå er det alvor  ;D
-73 Buick Riviera
-35 Nash Lafayette (Street Rod under oppbygging)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
Sv: -35 Nash Lafayette... Forvandlingen kan begynne 8)
« Svar #1 på: 09. januar 2014, 22:32 pm »
Takk for at du starter en tråd om ditt prosjekt. Du ber om synspunkter og her er et, hvorfor Jaguar og ikke Corvette? En nittitalls Corvette er billig i innkjøp fra USA og du får en perfekt donorbil. Men så var det jo sånn at du var antiGM.................. :o
BMW har jo også en del morsomme bakstillinger som kanskje kan brukes?
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #2 på: 10. januar 2014, 00:29 am »
Hvis du ikke har handlet Jag.aksling, så hadde jeg vurdert en annen aksling. Kjører selv med den gamle typen Jag.aksling og har ikke noe vondt å si om den, men den er litt dyr og tungvindt. Hvis du skal ha luftfjæring, så husk at du trenger 4 stk. til bakakslingen = dyrt.

Thomas

Utlogget terjekl

• Administrator
  • Knowitall
  • *
  • Rodders were the first Recyclers!
    • Glommarodders
« Svar #3 på: 10. januar 2014, 00:44 am »
Hei folkens. Tråden jeg opprettet i disse juletider forsvant i det store dragsuget så jeg prøver på nytt.

Hei Trond
Jeg tror vi har fått gjenopprettet de fleste tråder nå. Din tråd fra 27 des. ligger under teknisk, her: http://nsra.no/forum/index.php?topic=2131.0  :)

Bra at du har fått utført ID kontroll og er i gang  :)

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #4 på: 10. januar 2014, 09:07 am »
Hvis du ikke har handlet Jag.aksling, så hadde jeg vurdert en annen aksling. Kjører selv med den gamle typen Jag.aksling og har ikke noe vondt å si om den, men den er litt dyr og tungvindt. Hvis du skal ha luftfjæring, så husk at du trenger 4 stk. til bakakslingen = dyrt.
Thomas

Hei Thomas og oldsrodder
Takker for tilbakemeldinger. Har ikke kjøpt inn bakstilling ennå så det er ett åpent spørsmål.
Grunnen for att jeg har gått for jag-bakstilling er att den har lite negativ omtale, mange bruker den.
Må jo ha en bakstilling som kan takle litt moment, BMW har jeg faktisk ikke tenkt på!  ;D
Corvette: jeg har kansje sett på feile modeller...... Fant ett oppsett på blocket men der var girkassen montert rett i bakstillingen  :o Får lete litt til   ;D
AntiGM: Det er vell i stor grad motor det er snakk om da, og ikke pga att jeg ser ned på den...... Den er bare så himla vanlig.
Koselig att dere kommer med komentarer og vink...... og om nødvendig ett legg-spark  ;D
Det er jo det man lærer av, og på den måten utvider horisonten!
SÅ kom med synspunkter allesammen det er det jeg får mere kjøtt på beina av!  8)

Terjekl takker og bukker. Godt å ha en som kjenner forumet bedre enn sin bukselomme  ;D

-Trond-
-73 Buick Riviera

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #5 på: 10. januar 2014, 16:40 pm »
Jeg skal få Chevys til å legge inn en kommentar her. Han har jo bygd med 94-95 Corvette for og bakstilling på 53 Suburban. Han brukte også LT1 motoren og kassen. Fint å kunne omprogramere kassen hvis man får behov for det. Så Chevys gjorde det i sommer i Danmark da han kjørte med vogn.
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #6 på: 11. januar 2014, 18:43 pm »
Setter inn noen bilder av prosjektet  8)

-73 Buick Riviera

Utlogget Runner

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #7 på: 17. januar 2014, 16:38 pm »
Vi har jo en Hemnesværing som har en 34 Nash med Corvette forstilling og ford Motor. Øystein Karlsen heter han. Greit å få råd med en som har samme bilen
Helgeland Rod n Custom

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #8 på: 19. januar 2014, 08:59 am »
Vi har jo en Hemnesværing som har en 34 Nash med Corvette forstilling og ford Motor. Øystein Karlsen heter han. Greit å få råd med en som har samme bilen

Hei Runner
Jeg fikk tastet litt med Øystein i disse søte juletider.   :D
Helt klart en fordel å få snakket med di som har lik bil og eller alle likesinnede  ;D
Prøver å høste så mye erfaring som over hodet mulig før man trør i gang for alvor..

-Trond-
-73 Buick Riviera

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #9 på: 04. april 2014, 10:27 am »
Ja folkens ikke ofte jeg oppdaterer tråden her.
Men har nå kjøpt motoren, en 400M støpt i 70 (legger ved ett par bilder etter vask)
Demontert og klar for bearbeiding  ;D og forige fredag ble blokk, topper og veiv levert til solheim-motor.
Først blir det syrekoking på hele rubbet så skal blokka borres .030, veiva slipest og toppene er jeg litt usikker på ennå.
Motoren skal etter maskinering lakeres i bilens kommende farge....... vanvittig spent på utfallet  ::)
Har også bestilt meg IRS fra en -90 Thunderbird cupe så den blir vell sendt en av dagene over påske fra usa.
-73 Buick Riviera

Utlogget VW

• n00b
  • *
« Svar #10 på: 04. april 2014, 15:18 pm »
Hei Trond.

Tøft prosjekt, 35 Nash er en stilig bil som kan bli tøff med "riktig" stuk.
Ang bakaksling så er de fleste (alle) moderne bakaksler (IRS) for brede til smale 30tals biler.
Disse akslene er ikke så enkle å gjøre smalere heller, kanskje med unntak av Jaguar noe som kanskje er grunden til noe av populariteten.
Følger prosjektet med spenning framover.

Vegard   

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #11 på: 05. april 2014, 20:14 pm »
Jeg kjører med BMW felger med  i 9x16 tommer og ET15 på min '34 Ford sammen med Jaguar bakaksel med org. bredde på 60 tommer.
Med 9-10 toms bredde på bakfelger kan man få ganske dyp kant selv om de bygger mye innover også.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget VW

• n00b
  • *
« Svar #12 på: 05. april 2014, 23:46 pm »
Hei Hotrodder. Det er enklere å få ting til å passe/se bra ut når du kjører skjermløst.
Å få en 60 tommer bred aksel til å passe på en 30 talls bil med skjermer kan bli en "utfordring"

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #13 på: 06. april 2014, 18:59 pm »
Hei Hotrodder. Det er enklere å få ting til å passe/se bra ut når du kjører skjermløst.
Å få en 60 tommer bred aksel til å passe på en 30 talls bil med skjermer kan bli en "utfordring"

He he Vegard den utfordringen tar jeg! Har en visjon....... (inne i mitt lille hooode)*nynner  ::)
Bare så forbaska vanskelig å  få det på papir...... du/ dere får se når det nermer seg
-73 Buick Riviera

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #14 på: 06. april 2014, 21:21 pm »
Her er et bilder med skjermer montert:

Bakskjermene er originale, men breddet for å matche dekkene, og hevet litt i bakkant for å match manglende tankdeksel. Jeg endret skjermfestene, slik at de kan monteres eller demonteres alle på under 5 min for alle fire. Penere framskjermer av lignende type er på vei over dammen.
« Siste redigering: 06. april 2014, 21:24 pm av Hotrodder »
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.