Skrevet av Emne: -35 Nash Lafayette... Forvandlingen kan begynne 8)  (Lest 104142 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
Sv: -35 Nash Lafayette... Forvandlingen kan begynne 8)
« Svar #15 på: 07. april 2014, 12:54 pm »
Ja jeg synes det ble virkelig bra..... og jeg ser ingen grunn til att det skal bli ett dårligere resultat på nashˋen..... Skjermene bak blir breddet en god del skal dere se  ;) Skal ut å måle litt  litt senere i dag  8)
-73 Buick Riviera
-35 Nash Lafayette (Street Rod under oppbygging)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #16 på: 07. april 2014, 18:33 pm »
Det mange ikke liker med kombinasjonen bred bakaksel, skjermer pluss lav og liten bil, er at den får en "VW Buggy" utseende bakfra, der skjermene blir svært dominerende og brede i forhold til resten av bilen.

Jeg er ikke uenig i den påstanden, men personlig har jeg ikke sansen for det motsatte: "Funny-car" stilen med brede hjul som er stukket langt innunder bilen og som ikke stikker lengre ut på sidene enn om dekkene var originale. Synes det ser temmelig corny ut. Og i forhold til svingegenskaper kan det umulig være særlig positivt.
Men jeg vet at jeg har mange mot meg akkurat i det synet. Mange liker det nettopp slik.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #17 på: 09. april 2014, 00:07 am »
Hei Hotrodder. Det er enklere å få ting til å passe/se bra ut når du kjører skjermløst.
Å få en 60 tommer bred aksel til å passe på en 30 talls bil med skjermer kan bli en "utfordring"

Ja gutter da har jeg fått målt den gamle akslingen på Nash`en..... Bredden er 155,4 cm/ 61,18 Inch. Så bredden blir ikke noe problem når normalbredden i dager +/- 60 Inch. Så da er det bare bredde å innpress på dekk og felger som bestemmer  8)

-Trond-
-73 Buick Riviera

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #18 på: 11. april 2014, 16:38 pm »
Første tilbakeslag i prosjektet. Var ned om Solheim-motor for å sjekke delene etter syrevask... Resultat: Frost-spreng i blokka... FA... :o
Da er det bare å lete etter en ny blokk da! Har kansje en på gang..... bedre lykke neste gang er det noe som heter..... satser på det  ???
-73 Buick Riviera

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #19 på: 11. april 2014, 21:55 pm »
Jeg kjøpte motor brukt fra et stort huggeri i USA. Betalte 720 USD inkludert frakt frem til utskipingsterminalen i New Jersey. Hadde motoren hjemme på døra for under 7500 NOK, alt inkludert.

Utvalget av de vanlige 350 blokkene er et hav i USA. Det er så mye av de, at jeg tok sjansen på at de ikke gidder å prøve å jukse. I hvert fall ikke på de store huggeriene, De driver helproft og industrielt og har ikke tid til å dille med juksing. Utvalget av motorer nyere enn '87 da de bl.a ble oppgradert med hel simmerring bak er også mye støre i USA enn her.

Med motoren fulgte det med info som viste komplett chassisnummer på bilen den kom fra og km stand på bilen da den ble hugget. Ofte får man også med komp test.
Min motor er fra en Buick Roadmaster 1993 modell "factory roller" blokk. Bilen hadde gått 138000 km og chassisnummeret viste at det var en såkalt government car, altså en bil innkjøpt for bruk i offentlig tjeneste.
Dette er huggeriet jeg brukte:
http://www.robertsonautosalvage.com/

Men gjør litt hjemmelekse først. Det er mange varianter og f.eks van og pick motorer med "dished" stempel-topp er ikke gunstig hvis man tenker på å trimme for økt toppeffekt. 4-bolta blokker er sjeldne, og særlig her i Norge er de gjerne grovt overpriset. En 2 boltet blokk med ARP bolter i lageroverfallene holder fint 400 hk, som er bra for de fleste.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #20 på: 10. mai 2014, 12:48 pm »
Ja folkens da har man gjort ett lite rykk igjenn.
Chassie er nå separert fra rammen og motor, gir, for og bakakslinger fjernet........ mye deler å få kjøpt om det er noen som trenger  ;D
Har bare noe småtteri å fjerne fra rammen før det er å hive seg i boksingen.... IFS og IRS er ikke på plass ennå men kansje når skattepengene kommer ::)

Å sån går nu dagan....... når jeg ser på min ramme synes jeg egentlig litt synd i Pappa Wolf  :-[

« Siste redigering: 10. mai 2014, 13:06 pm av Trond E. »
-73 Buick Riviera

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #21 på: 22. mai 2014, 08:22 am »
Det skjer litt her i Halden.
400 motoren er lagt på is da jeg fikk kjøpt meg en 351 Cleveland 4V HO  ;D med FMX kasse.
6R er solgt.
IFS: Tci custom forstilling og ridetech air-ride er på tur hjem fra statene om ikke lenge  :P
IRS: Har funnet meg en komplett irs fra en -99 mustang svt cobra men sliter litt med å få svar fra selger...... (han er kansje ikke så ofte på nett)
Så er jeg begynt å bokse rammen...... (solen skinner i østfold  8) )

-73 Buick Riviera

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #22 på: 22. mai 2014, 11:37 am »
Boxer hele veien du også, ser jeg.
 ;)

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #23 på: 22. mai 2014, 15:23 pm »
Jupp Hotrodder... eller som di sa på Riseløkka..... til 10 cm forran foraksel og 10 cm bak bakaksel og da er det like greit å ta alt  ::)
-73 Buick Riviera

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #24 på: 27. juni 2014, 10:06 am »
Da sitter man i ett vakum..... Forstilling fra TCI, air-ride fra Raidtech og bakstilling/ mellomaksel fra en -99 SVT cobra  på tur hjem fra usa,
Ramme ferdig bokset,
Solgte den fremre sofan så nå må man ut på leting etter nye seter  ;D
Ja da er det vell bare å ta seg en liten ferie mens man venter på forundrings pakke fra "onkel Sam"

God sommer folkens!!  8)
-73 Buick Riviera

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #25 på: 27. juni 2014, 20:10 pm »
Har noen seter liggende som du kan se nærmere på.

Ford Maverick seter, og et sæt fra en BMW BMW setene kan du få, mens maverick setene ikke er mine, men jeg trur ikke eieren er vanskelig! (ellers kan det tenkes at jeg ikke jobber så fort på bilen hans! Hehehe)
Har også elektriske Hev/senk/varme seter fra en mondeo, om det er noe!

Og god sommer til dig også
most of my cars are "b.o.o.j.a.s."

Built out of junk and skils

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #26 på: 28. juni 2014, 21:07 pm »
Jeg har fått veldig sansen for "bomber seter", men de er dyre, og må gjerne utstyres med en form for polstring for at de skal bli gode å sitte i.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #27 på: 28. juni 2014, 23:42 pm »
 8) Bomberseat er jo kongetøft, men som Hotrodder sier, de trenger litt polstring under ræva  ::)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #28 på: 01. juli 2014, 14:17 pm »
He he heee..... hører fruen hvis jeg har montert Bomberseat i Nash`en.......... Det tror jeg har blitt leven ja.....
Har vell egentlig sett på setene til Jan..... Scorpio hadde noen fine seter på 80 tallet  :D
Men nå skal vi jo en tur til Hamburgsund til helgen for å få ideer.....kan jo hende en ser noe som er midt i blinken der..... som lar seg kopiere  ;D
Har foresten kjøpt meg 22" felger med litt gummi på  8)
Bilder kommer når jeg har fått hjem.
-73 Buick Riviera

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #29 på: 01. juli 2014, 22:40 pm »
Jeg har seter fra en Fiat Coupe 1999 modell. Gode. Betalte kr 1000 pr stk hos huggeren for noen år siden. Brunt skinn.
Har også hørt at seter fra Audi TT og BMW 3 serie funker bra.