Skrevet av Emne: '37 Chevrolet Touring Sedan  (Lest 43847 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
Sv: '37 Chevrolet Touring Sedan
« Svar #15 på: 07. februar 2016, 12:47 pm »

Stemmer, men den ene radiatorkappa er til en 38....

Ruterammer er jeg interessert i, send gjerne en PM  :)

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #16 på: 25. februar 2016, 15:15 pm »

Ikke direkte rod-relatert, men indirekte :-)

Begynner å bli ferdig med vinterens motorprosjekt som er en forutsetning før jeg får rullet inn Master'n i garasjen og begynt på den. Det er en god del som må tilpasses ved å gå fra SB til BB , så det er fortsatt litt jobb før jeg har alt på stell.

Motoren er prøvestartet, så det lover bra  ;D

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #17 på: 26. februar 2016, 15:03 pm »

Dagens gladnyhet - søknad om ombygging er godkjent fra SFOOR så nå gjelder det å få frigjort garasjeplass  ;D

Og ikke minst, begynne jobben med å skaffe deler til ombyggingen.

Tror det skal feires med en Aass for gode stunder i kveld  :)

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #18 på: 04. mars 2016, 12:32 pm »
Gratulere!
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #19 på: 03. april 2016, 21:31 pm »
Kanskje feil ende å begynne med noe av det siste som skal monteres på bilen, men det funket veldig bra som øvelse i metall-forming.

Jeg hadde med meg en hovedlykt som referanse/mal til helgens samling ( Norway Meet) hos Unneberg Bil, og ble nesten ferdig. Utrolig nyttig og ikke minst artig å jobbe sammen med så mange med samme interesse.

Noen bilder fra helgen ble det også  :)

Sluttproduktet sammen med malen:

Punktsveiset

God tilpasning gjør sveisingen enklere:

Engelsk hjul ble vel min nye bestevenn i helga og har kommet høyt på ønskelista  ;D

Ett av panelene tar form

Den spede begynnelsen med toppen på lykta. Det tok litt tid fra dette bildet til jeg var ferdig ettersom den er utelukkende formet med håndverktøy: hammer, stubb og tålmodighet ;D

//Geir
« Siste redigering: 03. april 2016, 21:33 pm av rodgeir »

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #20 på: 04. april 2016, 08:09 am »
Min ønskeliste over verktøy inneholder, engelsk hjul, planeshing hammer, krymp/strekk maskin. plateknekke, og vals!

Fikk tak i begynnelsen til en platevals i går.

Jeg synes at du har gjort en pokkers god jobb. Fortsett endelig.
most of my cars are "b.o.o.j.a.s."

Built out of junk and skils

Utlogget El Lobo

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #21 på: 07. april 2016, 20:58 pm »
Fant et bilde som viser bilden din ferdig  :)

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #22 på: 08. april 2016, 06:22 am »

Cool...men ikke helt det jeg hadde i tankene  :)

Litt usikker på hvordan han har løst girkasse og aksling med den motorstillinga  ???

Målet er mer i denne retningen og det biltilsynet forventer når jeg blir ferdig en gang......

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #23 på: 08. april 2016, 08:50 am »
Utrolig bra jobb med de lyktepottene. Tålmodighetsarbeid, vil jeg tro?
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget El Lobo

• Medlem NSRA
  • Wannabe
  • *
« Svar #24 på: 08. april 2016, 18:10 pm »
Var fin den Geir,fin fargekombinasjon.

Skal du bygge om til to-dørs...gjør seg det!

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #25 på: 09. april 2016, 08:19 am »
Jeg synes at du har gjort en pokkers god jobb. Fortsett endelig.

Utrolig bra jobb med de lyktepottene. Tålmodighetsarbeid, vil jeg tro?

Takk for det - er rimelig fornøyd med sluttresultatet. Løsningen er i utgangspunktet kombinasjon av tålmodighet og tilgang til riktig utstyr.
Jeg har vært på kurs hos Unneberg tidligere for å lære og forstå prinsippene for å forme metall, og nå hadde jeg tilgang til absolutt alt jeg kan drømme om av verktøy i tillegg til at Karl Fredrik sveiset, stor takk til han  :)

Jeg har liten erfaring med Autogen sveising, men har vært på kurs hos Karl Fredrik tidligere og har kjøpt gass sveis etter Norway Meet så nå er det bare å begynne å øve. Men først skal jeg lage meg et skikkelig sveisebord.

Var fin den Geir,fin fargekombinasjon.

Skal du bygge om til to-dørs...gjør seg det!

Kun inspirasjonsbilde  :)  De planlagte karosseriendringene er moderate og det forblir 4 dører.
Kanskje jeg plutselig dukker opp sammen med TA for å få litt inspirasjon en dag  ;D

Hvor skaffer folket stål fra?

Jeg har et betydelig behov for stål i ulike former, både karosseriplater, vinkeljern, stenger og rør i alle fasonger. Karosseriplatene må selvfølgelig kjøpes nye, men vinkeljern og annet som skal brukes til å lage sveisebord, avstivninger og støtte før jeg kapper i bilen hadde det vært greit å finne som "skrot".

//Geir

Utlogget Pappa Wolf

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #26 på: 10. april 2016, 09:36 am »
Jeg drar på container shopping på den lokale industrien (naturligvis etter avtale) og finner det jeg trenger.
Mange som driver med å bygge stålkonstruksjoner, ender opp med å kaste deler som blir lit overs. Og de kan vi som bygger en del mindre bruke.
Jeg kaster så mitt stålskrott i deres container, da de jo får betalt pr kilo. syns det er en fair deal.
most of my cars are "b.o.o.j.a.s."

Built out of junk and skils

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #27 på: 10. april 2016, 16:20 pm »
Hei  å takk for sist Geir,

Litt usikker på hvilke "butikker" dere har på øst-landet , men på Vestlandet har vi Norsk stål,Tibnor,Smith,sverdrup hansen som selger alt av stål.

Jeg tror faktisk at Norsk stål har hovedlageret sitt I drammen og ett av di andre har I Horten.

Ellers har du jo "skraphandlere" som ofte selger "for fint for omsmelting" stål videre til langt under nypris pga. manglende sertifikat olign.

Alle firma innen stål industri  har en el. Flere skrap containere å der kan du  finne alt du trenger av "grovere" stål. Til omtrent gi bort priser.

Karosseri plater vil jeg anbefale å kjøpe flere om gangen feks. 2stk 0.7 2stk 0.9 og 2stk 1.2mm  minimum da du betaler samme frakt uavhengig av mengde.

Men husk å lagre di ett sted di ikke ruster eventuelt lag en reol å monter ett par små vifter som holder di tørre.

Jeg har også fått meldt meg inn her å komt igang planlegging med kjøp av rod.
Er nesten ferdig med engelsk hjul å har skaffet alt jeg trenger for å lage el drift på sikkemaskinen.

Så nå trenger jeg bare ett rod prosjekt. 

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #28 på: 11. april 2016, 06:57 am »

Takker for tips begge to! Jeg får ta meg en liten runde til bedrifter i "lokalmiljøet" som jobber med stål som kan ha overskuddsmateriell.

Du får holde oss oppdatert på rod-prosjekt Ørjan  :)

Hadde vært supert om du la ut en tråd med info om hvordan du lager el-drift på sikkemaskin. Jeg har sikkemaskin av aller enkleste sort og har tenkt til å gjøre det samme. Foreløpig er jeg kun på planleggingsstadiet og kikket litt på finn.no etter 3-fas elmotor. Har ikke helt klart for meg hvordan jeg skal løse utveksling ettersom alt av motorer som ikke koster skjorta gjerne opererer i en smule høyt hastighetsområde.

//Geir

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #29 på: 23. april 2016, 13:08 pm »

Fikk omsider hentet "amerikakofferten" som er kommet over havet med Jetcarrier.

Har handlet for- og bakstilling via en bilopphugger i LA og kan ikke annet enn si meg rimelig fornøyd med innholdet som åpenbarte seg.
Skikkelig rengjort og solid emballert og beskyttet for transport over atlanteren.

Det er skjedd litt utvikling på 50 år.  Ser frem til å komme i gang med bygging av chassis.

Bakstilling

Forstilling

Det blir et løft sammenlignet med originalen  :) Det har vært litt utvikling på 50 år så det er ikke snakk om et bolt-on prosjekt  ;D