Skrevet av Emne: Plymouth 34 4dr  (Lest 21040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
Plymouth 34 4dr
« på: 12. mai 2016, 23:27 pm »
Hei,

Jeg er nytt medlem forholdsvis ny på forumet og ny innen rodding.
Jeg heter Ørjan Myhre er gift (1år om 3 dager) har en sønn på 7 og 2 bonus barn på 12 og 17år.
Født,oppvokst og bor I Stavanger.
Utdannet platearbeider å sveiser og jobber ved ett skipsreperasjons verft.

Jeg ble sterkt angrepet av rod syken for ca. 6mnd siden, da jeg tilfeldig bladde I trådene på ett amcar forum å leste om en 34 roadster.

Her for noen mnd siden ble jeg så syk, at jeg hver dag var å sjekket annonser å la inn egen kjøpsannonse etter noen uker fikk jeg tilbud å slo til på denne:

Noen kjenner kanskje til denne siden jeg kjøpte den av ett forum medlem.

Siden jeg ikke har fått shippa den hjem enda så legger jeg ut litt info om garasjen min. (Jeg synes hvertfall selv at det er interessant med garasje info)

Den ble utvidet I fjor sommer å rippet til skjelettet å lagt 2 nye strøm kurser (dessverre kun 16amp treg dog).
Å isolert å dobbel gips fra 25m2 til ca 40m2konas bruksbil og min 500se prosjekt bil får plass.

Fikk plass konas bil måtte fort ut når jeg begynte å innrede (hun fikk defa til jul)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #1 på: 13. mai 2016, 00:21 am »
Her var det mye bra verktøy under produksjon. Hvor kommer bilen fra? 8) Blir spennende å følge fremover, hva er planen?
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #2 på: 13. mai 2016, 07:08 am »
For meg kommer bilen fra Sandnessjøen, men skal høre med selger om han har noe mer info. Jeg tror han har importert den.
Planer blir først å sveise rust på karosseri og ramme så blir det boxing å forsterke. Klargjøring for v8 maskin, håper å få litt tips siden jeg ikke har særlig peiling.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #3 på: 13. mai 2016, 13:43 pm »
Dette blir jo spennende!
Som sveiser kan du langt mer enn jeg gjorde da jeg satte i gang min bil, så ikke bekymre deg for kunnskapsnivået.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #4 på: 13. mai 2016, 20:21 pm »
Er ikke bekymret over kunskap nivået, både oldsrodder og hotrodder er jo allerede på banen.
Jeg kan si at både roadster'en og mafia rodden har/er god inspirasjon.

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #5 på: 14. mai 2016, 09:12 am »

Gratulerer med bil Ørjan - dette ser jo unektelig veldig bra ut i motsetning til det jeg har stående :-[

Dette er en modell jeg har skikkelig sansen for, og gleder meg til å følge prosjektet ditt. Dette blir bra  :)

Imponert over verktøybyggingen din. Jeg funderer på å bygge engelsk hjul selv jeg også, og har skaffet nesten alt jeg trenger for rammen, mangler bare det som skal til for å lage justerings-stammen under det nedre hjulet. Har du noen tips til dimensjoner, gjengestav, lagring og låsing for å hindre rotasjon?

Spennende prosjekt - du er nok på veien lenge før meg.

//Geir

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #6 på: 14. mai 2016, 10:11 am »
Vet nå ikke om jeg er på veien før deg, men skal gjøre så godt jeg kan.
Jeg har faktisk aldri gledet meg så mye over ett bil kjøp noen gang Det kribler å sommerfugler I hele meg, kona sier jeg har gått rundt meg selv I det siste.

E wheel justering har jeg laget av 70mm emnerør og 45mm aksling.
borret å brotsjet til det er fin pasning, jeg har ikke målt pasningen, men når jeg smører olje på akslingen så pipler den opp når akslingen går ned.
Emnerøret freste jeg 10mm spor I, men det er litt trangt så 10.2-10,5mm blir nok bedre.
Gjenger ett 10mm hull I akslingen som en vanlig bolt står  kappet bolten slik at den ikke står med gjengepartiet I sporet.
Gjengestag brukte jeg m24.

Alt sammen er sånn som lå lett tilgjengelig I avkapp reolen på jobb, når jeg tok målene fra Karl Fredrik sitt hjul så varierer di litt fra mine. Så det jeg tenker er at dimensjoner kan avvike.
Det som er viktig er pasningene og lineup.
Jeg kan veldig gjerne ta noen closeup bilder viss det er noe du lurer på.

Sikkemaskinen kommer også Geir må bare lage feste brakett til motoren.

Utlogget kustomchry

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
    • Min side!
« Svar #7 på: 14. mai 2016, 10:16 am »
Ser ut som et bra utgangspunkt, blir moro med flere prosjekt her på forumet :)
Tor Ivar/ Scavengers Alta

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #8 på: 14. mai 2016, 11:53 am »
 Her er tegning av e-wheel ramme, det blir jo di samme gradene på kappet uavhengig av material størrelse.

http://cloud.tapatalk.com/s/5736f433dd1e1/E-Wheel-26.pdf

Det kan jo lages mye enklere enn dette, men dette er en vel utprøvd ramme som funker.

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #9 på: 14. mai 2016, 20:43 pm »

Takk for gode tips :-)

//Geir

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #10 på: 15. mai 2016, 17:13 pm »
Ser ut som et bra utgangspunkt, blir moro med flere prosjekt her på forumet :)
Takk Kustomchry,
Du har  ett inspirerende prosjekt, har du fått deg sv gass? Gleder meg til mer bilder av stål arbeidet ditt.

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #11 på: 16. mai 2016, 13:39 pm »
Her kommer sikkemaskinen Geir,

Vel og merke ikke helt ferdig "utviklet" men kan brukes.
Den har en max rpm på 5 runder pr min. Noe som er veldig behagelig fart for en nybegynner

Jeg har ikke laget pidestall eller fot kontroll til den.
Kommer nok ikke til å Gjøre for mye ut av denne maskinen siden jeg skal lage meg en med denne motoren disse koster ca3000kr levert hjem å jeg har alt som trengs untatt design.
dette hjulet kan gis bort om noen vil ha det. Det følger kun med det som er på bildet 6" topphjul.
« Siste redigering: 16. mai 2016, 13:43 pm av myhre »

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #12 på: 18. mai 2016, 06:53 am »
Her var det mye inspirasjon å hente  :)

Helt nødvendig å stive opp sikkemaskin. Min flekser den også, så har skaffet stål for å forsterke som deg.

Hvis ikke du har gitt bort e-hjulet er jeg interessert. Sender en PM  :)

//Geir

Utlogget myhre

• Medlem NSRA
  • n00b
  • *
« Svar #13 på: 18. mai 2016, 07:07 am »
Ble ganske fornøyd med denne trekkspill løsningen.
Det opptar ett hjørnet på 1000x400mm når det er sammenslått.
God klaring inn til bukk avdelingen min, når støvtrekket er på.(bare ett gammelt laken foreløpig)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #14 på: 18. mai 2016, 07:37 am »
Bra løsning på verktøyhjørnet ditt, jeg holder på å lage meg et rom bak i selve garasjen hvor jeg skal ha verktøy som ikke brukes daglig  8)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!