Skrevet av Emne: Plymouth 34 4dr  (Lest 21042 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #15 på: 18. mai 2016, 09:14 am »
Jeg har fundert ganske lenge på hvordan jeg skal løse plass problemet, tenkte lenge på å montere alt av tunge verktøy på hjul, men det må litt vidde mellom hjula for å få det stabilt å da hadde det tatt opp endel plass+ masse flytting.
Så en pidestall med hengsler ble en bra løsning for meg.
Alt er hengslet med bolt og mutter slik at jeg har mulighet til å sette det over på hjul om det skulle bli nødvendig.


Jeg gleder meg så vanvittig til neste uke.
Det er nesten uutholdelig.


Utlogget oldsrodder

  • Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
  • Innlegg: 716
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #16 på: 18. mai 2016, 12:00 pm »
Jeg visste jeg hadde sett den før







Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget oldsrodder

  • Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
  • Innlegg: 716
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #17 på: 18. mai 2016, 12:02 pm »
Jeg har mange byggebilder fra et par 33 og 34 Plymouths som ble bygd opp i Mosjøen  8)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget oldsrodder

  • Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
  • Innlegg: 716
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #19 på: 18. mai 2016, 12:38 pm »
Takk Oldsrodder,

Jeg har lest tråden din inne på franzenracing, men har ikke sett mopar man sin, jeg har leita etter den men uten hell.

Tusen takk det var veldig kult.

Har du noe mer info. Er det bare å poste, jeg liker at tråden min blir brukt uansett hva det gjelder.

Utlogget oldsrodder

  • Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
  • Innlegg: 716
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #20 på: 18. mai 2016, 21:30 pm »
 8) Se ikke bort i fra at det kommer flere innlegg :)  Jeg har mange bilder som ikke er publisert også, så står du fast eller noe så kan jeg sjekke.
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #21 på: 18. mai 2016, 22:28 pm »
Det høres gudd ut Olds.

Hva gjør jeg først og sist når jeg får bilen hjem?
Tenker da på søkeprosessen, hva Bør jeg søke om? Ombygging?  Amatør bygg?  Motor bytte?  Karosseri modifisering?  Og når må jeg sende inn søknad?

Kan jeg begynne å bygge før søknad er godkjent? Kan man avvike fra søknaden? Da med tanke på å bruke andre deler enn det som det er søkt på.
Kan man feks. bruke original ifs til å begynne med for så å bytte til m2 el c4 etc..

Jeg er jo ikke helt sikker på hvilke deler jeg kommer til å bruke det avhenger av tilgjengelighet, pris og hvor fort det er mulig å få det hjem.
 Det meste er vel tilgjengelig, men jeg har lyst å kjøre rod så fort det er mulig.

Jeg liker veldig godt din bil Olds å kona har godkjent denne her: bilde er lånt fra webben

Jeg har definitivt lyst på v8 maskin, taksenk, bredda og gangster look
Cruising fremfor fart (ikke noen sinke) gode kjøreegenskaper.

Ok, jeg vet at mange av disse spørsmålene kunne jeg googlet meg frem til, men jeg hadde satt pris på om noen gidder å ta seg tid til å hjelpe meg litt igang.
Jeg har det foresten travelt med å lese moparman om  sin 33 plymouth

Utlogget oldsrodder

  • Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
  • Innlegg: 716
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #22 på: 18. mai 2016, 23:35 pm »
Skriv søknad og få den sendt inn så fort som mulig, BT vil helt sikkert komme hjem og foreta en ID kontroll på bilen. Spør folk som har bygd før og hold deg til en plan, da har du større mulighet for å lykkes med drømmen om kjørbar rod.
Jeg ville valgt Mustang 2, og en mopar motor med tilhørende kasse og en 8 3/4 aksling bak opphengt i K-link. Velprøvd og fult fungerende oppsett. Skremmer ikke livet av noen, men det fungerer godt og du kommer deg både bort og hjem igjen. Bør kunne gi mange fine mil på veien,
Min er ikke taksenket, men den har lav takhøyde originalt.
Lykke til med bygget  8)
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #23 på: 04. juni 2016, 18:00 pm »
Nå endelig destination Sandnes, føler jeg har ventet I evigheter.
Tidlig I uka stod det destinasjon Husøy som er rett oppforbi Stavanger, men så plutselig kom cuxenhaven I Nederland  opp så Elben I Tyskland så Fredrikstad før den nå endelig er rett rundt hjørnet.



Utlogget Trond E.

  • Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
  • Innlegg: 285
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #24 på: 04. juni 2016, 18:04 pm »
Nice håper den står til forventningene

Sendt fra min Sony Xperia Z3+
-73 Buick Riviera
-35 Nash Lafayette (Street Rod under oppbygging)

Utlogget rodgeir

  • Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
  • Innlegg: 126
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #25 på: 04. juni 2016, 21:39 pm »
Spennende

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #26 på: 12. juni 2016, 22:23 pm »


Jeg ville valgt Mustang 2, og en mopar motor med tilhørende kasse og en 8 3/4 aksling bak opphengt i K-link.

Ok Oldsrodder,
Mustang 2 forstilling er grei og k-link er greit.
8 3/4 aksling og mopar motor hvor kjøper man slikt?
Mulig jeg søker litt feil, men det er ikke akkurat å velge å vrake I markedet?
I hvertfall ikke I Norge?
Det enkleste for meg hadde Vært en Mercedes motor , siden det har jeg stående med ferdig grunn mappa efi.
Det er vel helt utelukkende å bruke en Hitler motor I en rod?

Jeg har forresten fått bilen I garasjen, men venter enda på papiret.

Det var mer rust enn det jeg hadde forventet, men jeg ble veldig fornøyd med kjøpet å ser frem til å starte slik stod den på terminalen .


Utlogget kustomchry

  • Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
  • Innlegg: 343
    • Min side!
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #27 på: 13. juni 2016, 01:47 am »
Finn en rusten 73-76 A-body ( dart og valiant ) med v8, aut og 8 1/4 bakaksel så har du en grei startpakke. 8 1/4 bakakselen er nok enklere å finne enn 8 3/4. 73-76 akselen er ca 130 cm bred og har 4,5 tums boltsirkel. Holder i massevis til normal cruising og turkjøring :) Evnt en F-body ( aspen, volare, lebaron ) som har litt bredere bakaksel, ca 138 cm.
Tor Ivar/ Scavengers Alta

Utlogget rodgeir

  • Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
  • Innlegg: 126
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #28 på: 13. juni 2016, 06:55 am »

Det der ser jo lovende ut  :) Gratulerer med flott prosjekt-bil.

Ikke minst så er det en komplett bil så du slipper å grave etter alt av deler. Misunner deg litt der.

Hvordan er ramma?

//Geir

Utlogget myhre

  • Medlem NSRA
  • n00b
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Plymouth 34 4dr
« Svar #29 på: 13. juni 2016, 21:21 pm »
Takk for tips Kustomchry, kjenner jeg godt kunne tenke meg en delebil ja.


Ramma har 2 eldre repper som jeg skal gjøre på ny ellers ser det greit ut så langt hvertfall.
Ramma ser jeg ikke på som noe problem, da jeg har mulighet til å ta den med på jobb.
 Spenne den opp på ett sveise bord å Gjøre det jeg må.

Dette lasteplanet laget jeg av 3mm plate som jeg knakk til u profil å sveiste sammen.
Dette brukte jeg ei helg på