Skrevet av Emne: Olds mafia rod  (Lest 94657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
Olds mafia rod
« på: 11. februar 2007, 08:35 am »
Min 33 olds. Bildet er tatt inne i Korgfjell tunnelen. Jeg kjøpte bilen fra Tønsberg distriktet høsten 2001 som en urørt låvebil som ikke hadde vært i trafikk siden 1966. Høsten 2005 var den ute for egen maskin igjen for første gang, sommeren 2006 kjørte jeg noen mil for utprøving. Selvfølgelig fant jeg diverse ting jeg ville rette opp, noen ble rettet der og da andre har fått vente til nå i vinter. Derfor gleder jeg meg til sommeren, nå er det viktigste rettet opp tror jeg. Den ser litt rå ut i karroseriet, men jeg har bygd ut huset med 50 kvm også så det har ikke blitt tid til alt. Jeg prøver å ha den klar til sommeren slik at jeg skal få kjørt litt med den og skrudd/ sveiset på vinteren. Jeg er litt klønete på dette med å forandre størrelsen på bildene så det kommer flere etterhvert som jeg lærer meg triksene. Bilder har jeg tatt gjennom hele byggeprosessen så det er ikke bilder det mangler.
« Siste redigering: 11. februar 2007, 08:42 am av oldsrodder »
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jan

• Gjest
Sv: Olds mafia rod
« Svar #1 på: 11. februar 2007, 16:33 pm »
Det var vel bilen din som var i Amcar for ei tid sia ? Må si at jeg likte den svært godt. Håper å få sett den 'live' i løpet av sesongen.

Utlogget Runner

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #2 på: 11. februar 2007, 18:30 pm »
Den gjør seg altid bra på bildene den Oldsen. Gleder meg til å se den mere i sommer ;D
Helgeland Rod n Custom

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #3 på: 12. februar 2007, 17:12 pm »
Ja det er en one of a kind rod. Forsto det etter å ha pratet med Terje i Olds klubben at det er en ganske unik bil dette. Skal vistnok ikke være produsert så all verdens mange med det utstyret som min hadde. Forklarer kanskje hvorfor det var så få henvendelser når jeg averterte til overs delene. ::)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #4 på: 24. februar 2007, 13:59 pm »
Prøver å legge ut bilder fra garasjen der Oldsen nå har sin skjønnhetssøvn i vinter. Som dere ser på veggene samler jeg også på div skilt :D Det ene er det en god historie bak, som desverre ikke passer på nettet :o
Instrumentene er fra TPItech og fungerte perfekt fra dag en.Kjøpte dem fra Hot Rod service og servicen til Øyvind var like god som alltid. Granaten er en souvenir fra  en rep øvelse.
« Siste redigering: 24. februar 2007, 14:02 pm av oldsrodder »

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #5 på: 25. februar 2007, 19:43 pm »
Idag har jeg fått montert det nye varmapparatet. Er det noen som har sett noe lignende? Selve registret og spjellhus står inne under dashbordet med spjell for å rette luften mot frontruta gjennom to slangeuttak og et uttak ned mot gulvet. I motorrommet står motoren til varmapparatet. Jeg har valgt å prøve med et luftfilter for å filtrere innlufta.

Utlogget Herman

• n00b
  • *
« Svar #6 på: 25. februar 2007, 19:50 pm »
Dette så tøft ut. Lignet lit på en turbo ;D

Utlogget JanMain

• n00b
  • *
« Svar #7 på: 26. februar 2007, 21:47 pm »
Hvor i svarte har du fått tak i det turbovarmeapparatet?
Fikk joggu lyst på varme i bilen selv nå  ;D

BTW tøff vogn du har med det tøffeste varmeapperatet i gata ;-)
Har en kollega som bygger Ford Postkort (Cosworth) Turboen hans er ikke like kul  hihi
JanMain
Det finnes tre typer mennesker de som kan telle og de som ikke kan

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #8 på: 26. februar 2007, 23:23 pm »
Elektrisk varmeturbo. Den lå i bagasjerommet på en 62 Ford Thames som ble levert på skrotn nå i høst. Helt komplett og produsert i Danmark en gang for lenge siden. Jeg var ganske snar med å legge vottene på fyndet så snart jeg så det. One of a kind rod med et like one of a kind varmeapparat. Kommer nok til å ta vare på andre gamle varmapparat om de skulle dukke opp.

Utlogget terjekl

• Administrator
  • Knowitall
  • *
  • Rodders were the first Recyclers!
    • Glommarodders
« Svar #9 på: 27. februar 2007, 01:11 am »
Fint varmeapparat, men å ta luften fra motorrommet er vel litt tvilsomt!?
Regner vel kanskje med at det er en midlertidig løsning og at du vil ta luften fra annet sted?
Det er vel de færreste motorrom som er uten odører som man ikke trenger eller vil få inn i bilen.
Jeg ser jo at du bruker filter, men det vil vel kun filtrere partikler og ikke skadelige gasser...
Tviler også på at det vil være særlig populært i godkjenningsøyemed.
Det er vel lett å tenke seg hva som skjer ved en eksoslekasje.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #10 på: 27. februar 2007, 08:08 am »
Joda har tenkt tanken et par ganger og er litt usikker på hvilken løsning det blir. Men ligger an til at det blir et rustfrittrør som tar luft forfra. Problemet er å finne plass og få til en løsning som går an å se på også. Men hvis det var meningen motoren skulle stå en annen plass en i motorrommet måtte jeg sette hele varmapparatet i bagasjerommet siden det er tillaget for å være montert slik.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #11 på: 06. mars 2007, 08:25 am »
Har fått gjort litt. Hadde besøk av blankdele nissen. Han satte igjen en liten pakke her.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #12 på: 06. mars 2007, 17:31 pm »
Mer blank deler klar for montering

Utlogget Runner

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #13 på: 06. mars 2007, 20:24 pm »
Er det utstillings bil du skal ha. Med det blir jævla tøft mot det mattsvarte karosseriet
Helgeland Rod n Custom

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #14 på: 06. mars 2007, 22:12 pm »
 ;DFørebels hæng ligg det på benken. Men har lyst på litt finish under huven ja. Utvendig blir det nok en matt farge i mange år ennå.