Skrevet av Emne: Olds mafia rod  (Lest 94656 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
Sv: Olds mafia rod
« Svar #15 på: 06. mars 2007, 22:13 pm »
Må vel ta med bilde av lille rodden også.
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #16 på: 08. mars 2007, 15:17 pm »
Fikk laget nytt stigtrinn til høyre siden idag. Nå er det bare litt fin justering og gummi på trinnet som mangler.
XXL rodder i aksjon med migen

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #17 på: 08. mars 2007, 22:32 pm »
Så skikkelig pent ut det derre.
Tøft med eksosen tittende ut foran bakhjula!
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #18 på: 11. mars 2007, 13:57 pm »
Laget meg engelskhjul for i underkant av 150,- Brukte registerstrammehjulet fra en Voyager og et lager med buet ytterring samt ei M16 gjengestang og litt jern fra skrotlagret.

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #19 på: 24. mars 2007, 16:59 pm »
Det var vel bilen din som var i Amcar for ei tid sia ? Må si at jeg likte den svært godt. Håper å få sett den 'live' i løpet av sesongen.
Var det du som hadde den 53-54 Chevyn som var i Amcar omentrent på samme tia? Likte den reportasjen godt. Har bestandig likt reportasjer som sier litt om menneskene som eier bilene også. Det finnes jo så mange profiler i miljøet at Amcar har nok stoff til reportasjer i mange ti år framover.

Jan

• Gjest
« Svar #20 på: 24. mars 2007, 20:49 pm »
Det var nok meg ja. Det er en -53 som er 1.gangsreg. i -54 etter papira,dermed ble det -54 i det norske vognkortet også.
 Tenkte å fyre opp i morra og besøke Storm for å sjekke fremgangen på -34'en.
Blir nødt til å ta med startbooster,dirkesett og litt andre nødvendigheter også siden jeg har vakt på Falken-bilen. - Det blir bare for surt å kjøre rundt i bergingsbil i fin-været.
  Ellers er jeg et par dagers arbeid og en Summit-pakke fra å bli klar med Oldsmobile'en som skulle være billig bruksbil,men som enda opp med motor/gear bytte pluss litt til samtidig som jeg kjøpte gammelt hus som trengte fixing. Men,men det er vel sånn de fleste av oss i denne bransjen har det. :)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #21 på: 24. mars 2007, 23:31 pm »
Gamle hus kan jeg alt om. Håper å få lagt ferdig parketten i ny stua i morgen. Da blir det innflytting til påske. Huset er 1932 modell og bilen 1933 så de står i stil da ;)
Hørtes ut for at våren er kommet noen meter lenger nede hos deg enn her oppe.

Jan

• Gjest
« Svar #22 på: 25. mars 2007, 10:20 am »
Ja,nå er det virkelig vår. Her er solskinn fra kl. 7 om morgenen og til ut på kvelden,så nå er det flott å skru bil ute.  Snø har vi omtrent ikke sett i vinter. Har såvidt måka litt fra trappa 2 ganger i vinter.
 Klimakrise ? No problem---livet er herlig. ;D

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #23 på: 27. mars 2007, 13:59 pm »
Gamle hus og hotrod´s er tydligvis et universellt fenomen. Driver vi med dette alle sammen?! Etter en lengre periode med prioriteringsforvirring har jeg gitt opp, jeg setter resterende husgreier bort til snekker´n og tilbringer heller min egen tid i verkstedet!

Joda, våren er kommet, og søndag dukket Jan opp på "hønsefarmen" med sin velkjente baby-blue 53´ Chevy. Larsen var også med, representert med voldsomt avanserte måleinstrumenter. Vi var tre voksne mannfolk som lagde tegning av den nye bensintanken som skal inn i 34én. Med en koffert full av mikrometre og hullindikatorer står nå (forhåpentligvis) Larsen i produksjon av den nye tanken med 100-dels toleranse. Hva skulle en gjort uten kompiser som forstår gamet...

Det er så vanvittig trangt opp under ramma / bakakslingen på 34 Ford, at jeg heller har valgt å bygge tanken inn i trunken. På denne måten blir det bedre plass til å legge eksos der jeg vil ha den. Vurderte faktisk å avvike fra mitt trofaste prinsipp om å legge begge rørene ut i senter bak, og heller legge de ut på siden under stigbrettene slik Oldsrodder har gjort. Ser egentlig veldig riktig ut dette også, men er litt bekymret for bakkeklaringen her.

Storm

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #24 på: 31. mars 2007, 20:01 pm »
Hadde vært moro med bilder fra rundturen Jan. Tok du ikke med kamera? :o

Jan

• Gjest
« Svar #25 på: 31. mars 2007, 23:48 pm »
Eh,-nei glemte det. Men jeg tar lett en ny tur jeg. Hvis været er like bra i morra så skal jeg ta en foto-reportasjetur i området her.  Har egentlig vakt på bergings-bilen men skal prøve å få lurt meg til.  Stay tuned. 8)

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #26 på: 01. april 2007, 00:40 am »
Ittno problem jeg er tuned all time ;)

Jan

• Gjest
« Svar #27 på: 01. april 2007, 21:08 pm »
Jeg gikk nok ut med litt for høy sigarføring sist. :-[  Ikke fxxxx om jeg fikk til å legge inn bilder >:( ( Samboer m/datakunnskap søkes ). :-\
  Men andre ting har blitt gjort. Fikk plassert A-Ford chassiset under tak på terassa. Oldsmobile'n er tatt ut, og er startklar om et par dager. -Og så har jeg endelig fått henta -33 Plymouth'en som har stått lagra snart et år.  Ser virkelig fram til å begynne på den. Har gjort avtale om en motor som står i en -54 Dodge pick-up. 230 cu.in./110 hp + Fluid-drive. Det blir old time rodding.
  Dodge'n er forresten til salgs. Det følger med en 318 m/aut. fra en van. Kan prøve å ordne bilder hvis noen er intr.

Utlogget storm

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #28 på: 02. april 2007, 08:43 am »
Kunne jo lagt ut bilder av bilene selv egentlig, men sannheten er at jeg ikke har så mye tid til å sitte foran PCn om dagen. Benytter all min tid på å skru 34´. For å være ærlig tror jeg rett og slett at Jan har bedre bilder av prosjektet mitt, en de jeg har tatt.
Er det forresten noen av dere som vet om AMC / Jeep bellhousing har samme boltmønster som SBC?

Storm
« Siste redigering: 03. april 2007, 10:31 am av storm »

Utlogget oldsrodder

• Styremedlem NSRA
  • Guru
  • **
« Svar #29 på: 02. april 2007, 21:23 pm »
Har veldig lite peiling på AMC og slikt så der kan jeg dessverre ikke hjelpe til. :(
Da er det bare for Jan å skaffe seg datakunnskap eller samboer med nevnte kunnskap ;)