Skrevet av Emne: Ford A 1930  (Lest 8113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Sv: Ford A 1930
« Svar #15 på: 18. september 2014, 22:28 pm »
Speedway Motors har mye deler til tradisjonelle hot rods:
http://www.speedwaymotors.com/

Og de har svært god kundeservice, også til utlendinger.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget bajas

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #16 på: 05. januar 2015, 14:10 pm »
Jeg lurer på noe.
 Da jeg ikke har skaffet noe flathead enda så blir det original 4 i sommer.D jeg lurer på er når jeg kjører og holder god speed så fusker å smeller den. Har bytta alt av tennings deler og nye bensinrør å kran. Hva kan det være?
Og den koker over da jeg presser den hardt i bakkene. Tett radiator? Ny vannpumpe montert.
Wrenches in dah house :)

Utlogget terjekl

• Administrator
  • Knowitall
  • *
  • Rodders were the first Recyclers!
    • Glommarodders
« Svar #17 på: 05. januar 2015, 14:15 pm »
Har du gjort noe med forgasser? Overhalt eller sjekket den? Hvordan er temperaturen på motoren ved vanlig kjøring? Dvs för den koker i motbakker...
Har du prøvd kjøre den med litt mer bensin via blandingsskruen?

Utlogget bajas

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #18 på: 05. januar 2015, 17:02 pm »
Tenker du på den du stiller på inni bilen?
Skal være ærlig at jeg ikke har overhalt forgasser. Den tomgangs skruen hvordan skal den stilles ca? Stilt på den inni bilen helt ut og helt inn uten hell. Hjelper litt når jeg drar den ut så den får litt choke. Koker over når den er god og varm. Har ikke temp måler

Utlogget terjekl

• Administrator
  • Knowitall
  • *
  • Rodders were the first Recyclers!
    • Glommarodders
« Svar #19 på: 05. januar 2015, 23:29 pm »
Ja, den inne i bilen. Som du sier vil den gi choke når du drar i den og åpne tilskuddsvetilen og gi fetere blanding når du vrir på den.
Tomgangsskruen? det finnes en tomgangsskrue på min forgasser, men den inne i bilen åpner ei tiskuddsdyse trodde jeg? Har hørt at choke rett ut og så raskt inn igjen ved start er ok. En kvart runde på blandingsskruen til den blir varm har jeg også hørt. Min erfaring er at man bør ha en tempmåler på bilen for å merke endringer - særlig når en har originalfordeler med den store justeringmuligheten som er til stede der.

Jeg kjørte en kort stund med originalfordeler og synes det skulle lite til før den kokte. Mye prøving ved å justere tenning på spaken på rattet. Jeg fikk låne en magnet av en kamerat og det gjorde susen. (den sitter fast så justeringen på spaken på rattet er ikke tema lenger..., men selv uten den justeringsmuligheten fungerer det bra) Nå er min firer litt trimmet så med magnet gikk den for magert. Etter tips fra en kamerat som har holdt på med mye gammelt skrot justerte jeg opp flotøren og nå går den bedre. Den går fortsatt for magert så det blir å montere et toforgasserinnsug i vinter, så får "ventemotoren" henge med en sesong til :-)

Utlogget bajas

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #20 på: 06. januar 2015, 15:23 pm »
Nice  ;D skal prøve tipsa.
Så er ikke den eneste m firer altsår  :P
Er montert hydrauliske bremser også men hogger litt på høyre foran. Kan d hende at syl henger litt? Prøvd lufting og rundet kantene på klossene.