Skrevet av Emne: 34 Ford Roadster  (Lest 145002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget thomas

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
Sv: 34 Ford Roadster
« Svar #375 på: 10. mars 2017, 15:48 pm »
Lækkert  8) 8)
Kan ikke være fornuftig hele tiden heller ::)

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #376 på: 10. mars 2017, 16:14 pm »
Det var tøft

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #377 på: 10. mars 2017, 23:00 pm »
Har hatt lyst på noe slikt lenge, men ikke tatt meg råd. De er laget etter modell av påfyllingslokkene på de vakre Indy car bilene på 50-60 tallet.
Original lokkene var forøvrig mye større, siden de fylte opp tanken på få sekunder.
Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #378 på: 27. mars 2017, 14:35 pm »
Jaguar påfyllings halsen ble ofret. Kappet ut bunnen på den, for der er det en fjærbelastet klaff som hindrer bernsinlekkasje ved en velt. Ville ha med denne sikkerhets detaljen samen med det nye lokket.

Vurderte først å lage noe selv, så kunne jeg heller solgt Jaguar lokket. Men så greide jeg å knekke hengselet på Jaguar lokket da jeg demonterte det. Dermed var det ikke så mye å lure på.
Men selve lokket er i veldig god stand. Så hvis noen trenger et veldig pent, låsbart Jaguar lokk MED nøkkel, så bare si ifra!

Delen til venstre på bildet er den jeg skal bruke. Sliper ned ytter diameteren, slik at jeg får tredd den inni påfyllingsrøret rett under det nye lokket.

Finish jobben igjen.
Senket det litt ned og lagde utsparringer i hver ende, for å få opp lokket. Akkurat slik som på 1950 tallets Indy car biler.

Good judgement comes from exerience, and a lot of that comes from bad judgement.

Utlogget rodgeir

• Medlem NSRA
  • Knowitall
  • *
« Svar #379 på: 29. mars 2017, 07:58 am »
Blir bra det her.

Hvordan har du løst drenering i nedsenkningen?

//Geir

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #380 på: 29. mars 2017, 08:18 am »
Det er et hull på laveste punkt nede i "koppen" med en slange ned til dreneringshullene bakerst i bagasjerommet.

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #381 på: 01. april 2017, 17:34 pm »
Da var lokket på plass. Det ble litt tilbehør også...

Utlogget Trond E.

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
« Svar #382 på: 01. april 2017, 18:48 pm »
Vakkert!! Flott jobba
-73 Buick Riviera
-35 Nash Lafayette (Street Rod under oppbygging)

Utlogget kustomchry

• Medlem NSRA
  • Wizard
  • *
    • Min side!
« Svar #383 på: 06. april 2017, 08:21 am »
Utrolig tøfft 8) må være godt å kunne holde på med sånne smådetaljer, å samtidig vite at bilen er kjøreklar når du måtte ønske  :)
Tor Ivar/ Scavengers Alta

Utlogget Hotrodder

• Medlem NSRA
  • Guru
  • *
« Svar #384 på: 06. april 2017, 10:20 am »
Helt topp det!
Var under den i går og sjekket litt drivstoffslanger, eksosanlegg, at gummiforinger så greie ut osv.

Bruker gummislanger for drivstoff mellom gummiopphengt el-pumpe og filter, men slangen er Goodyear made in USA av typen SAE 30R7 som så langt jeg har funnet ut skal tåle drivstoff og additiver.
Har vært litt urolig etter endel skriving om gummislanger som ikke tåler ny type bensin, osv, men den ser og kjennes helt ok ut så langt. Vil tro den hadde begynt å vise tegn til å morkne nå etter 4 år hvis den ikke tålte ny type drivstoff.

Eksosanlegget malte jeg ut- og innvendig med varmebestandig lakk før jeg monterte det, for om mulig å øke levetiden noe. Har begynt å titte frem litt rust i noen av skjøtene, men ikke mye. Kommer til å bare pusse og male over foreløpig, så ser jeg bare hvor lenge det holder. Vil tro det er mye igjen ennå.
Er en del spesial lagde kroker og bøyer pga lite plass. Tok meg ikke råd til å sveise det opp i rustfritt da jeg bygde bilen.

Fikk tak silkematt klarlakk på sprayboks for utendørs bruk på en hobbyforretning, og har sprayet litt her og der på karosseriet, hvor det ble skjoldete da jeg la på den matte klarlakken. Er ikke helt like matt som den hel-matte lakken jeg sprøytet på bilen, men matt nok til at en del av forskjellene ble betydelig utjevnet.

Å utjevne forskjellen mellom ny og gammel to sjikts metallic lakk er vanskelig, men jeg har kommet frem til følgende (for mitt nivå) akseptable metode:
1. Med sprayboks, legg på ny lakk hvor det behøves. Bruk sjablong i stede for maskeringstape i grensen, og hold sjablongen ca 1-2 cm over platen. Da blir overgangen i kanten myk.
2. Gjør det samme med klarlakk, men legg klarlakken litt lengre ut, slik at også grenseområdet mellom ny og gammel fargelakk er 100% dekket av klarlakk. Legg flere lag med klarlakk, slik at det dekker bra og er et relativt tykt lag.
3. Puss grenseområdet mellom ny og gammel lakk (som ble helt dekket av ny klarlakk i forrige pkt) med 800 papir. Vær forsiktig så du ikke pusser gjennom klarlakken. Puss like langt ut som der klarlakken dekker 100%.
4. Fjern alt pussestøv.
5. Dypp litt fargelakk på en lo-fri klut og gni denne forsiktig inn i området du nettopp pusset. Fyll "ripene" etter 800 papiret med fargelakk.
6. Klarlakker over området hvor du gnidde inn ny fargelakk.
7. Når alt er tørket, klarlakker et større område rundt, men hold sprayboksen veldig langt unna platen, opp mot 1 meter unna, og legg på svært tynt. Da blir det veldig matt, slik resten av lakken er.

Dette funket greit på min matte lakk. Hvordan det blir på blank klarlakk, vet jeg ikke.